ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فيس‌بوک از باد انرژی می‌گيرد

فیس‌بوک، گوگل و آمازون قصد دارند تا برای تأمین انرژی‌ مورد نیاز خود از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند. فيس‌بوک می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ ، ۱۰۰ درصد انرژی خود را از انرژی‌های پاک تأمين کند.

فيس‌بوک اعلام کرد که در حال راه اندازی يک مرکز جديد نگهداری داده‌ها در ايالت تگزاس آمريکا است که ۱۰۰ درصد انرژی و توان برقی لازم خود را از باد تأمين می‌کند.

علاوه بر اين فيس‌بوک خود را به هدف معين جديدی متعهد کرد. بر اساس اين هدف اين کمپانی قصد دارد تا پايان سال ۲۰۱۸ بيش از ۵۰ درصد از انرژی لازم خود را از طريق انرژی‌های تجديدپذير تأمين کند.

فيس‌بوک همچنين خود را ملزم کرد تا سال ۲۰۵۰ ، ۱۰۰ درصد انرژی مورد نياز خود را از انرژی‌های تجديدپذير تأمين کند.

ديويد پومرانتز از فعالان انرژی و مقامات ارشد جنبش صلح سبز درباره اقدام اخير فيس‌بوک اظهار داشت: «بيانيه اخير فيس بوک بيانگر نوعی از شفافيت است که آن‌ها را به لزوم پيشرفت در دستيابی به انرژهای سبز ياری می‌کند.»

او در ادامه از تمام شرکت‌های بزرگ خواست با اعلام چنين بيانيه‌هايی تعهد خود را برای دستيابی به انرژی تجديدپذير نشان دهند.

افزون بر فيس‌بوک، شرکت گوگل نيز چندی پيش اعلام کرد بزرگترين مرکز داده خود در آلابامای آمريکا را که با سوخت ذغال سنگ تامين انرژی می‌کرد، به زودی خواهد بست و مرکز جديدی راه اندازی می‌کند که ۱۰۰ درصد انرژی آن از انرژی تجديدپذير تأمين می‌شود. پيشتر نيز گوگل مبلغ ۱۶۸ ميليون دلار در ساخت بزرگترين نيروگاه انرژی خورشيدی جهان در ايالت کاليفرنيا سرمايه‌گذاری کرده بود.

با اين حال شرکت پيشگام درحوزه بهره‌برداری از انرژی‌های تجديدپذير، آمازون است. شرکت آمازون ماه گذشته برای تامين انرژی خود يک مزرعه خورشيدی با توان توليدی ۸۰ مگاوات در ساحل شرقی ويرجينيا احداث کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.