ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده کنگره آمریکا: گزینه بعدی حمله نظامی به ایران است

جان بینر، سخنگوی کنگره در بیانیه‌ای ابراز نگرانی کرد که دولت اوباما حاضر به پذیرش یک «معامله بد» باشد. او گفت مذاکره‌کنندگان در مقابل ایران «قوی» ظاهر نشده‌اند.

در حالی که جلسات تیم مذاکره‌کننده ایران با گروه ۵+۱ در وین ادامه دارد و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که برای رسیدن به توافق تا ابد مذاکره نخواهند کرد، سخنگوی کنگره آمریکا ایران را «یک تهدید جهانی» خواند و از کابینه اوباما خواست که به مذاکرات پایان دهد.

همچنین روز پنجشنبه ۹ ژوئیه در صحن مجلس نمایندگان آمریکا چندین گفت‌وگو مرتبط با مذاکرات ایران برقرار بود که گزینه حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات مطرح شد.

سخنگوی کنگره: مذاکره‌کنندگان در مقابل ایران قوی ظاهر نشده‌اند

جان بینر، نماینده مردم اوهایو و سخنگوی جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، پس از اینکه خبر کنفرانس خبری جان کری و احتمال تمدید مذاکرات ۵+۱ با ایران منتشر شد، در بیانیه‌ای از عملکرد دولت اوباما در مقابل ایران به شدت انتقاد کرد.

پیش از اینکه مهلت ضرب‌الاجل روز ۹ ژوئیه در مذاکرات هسته‌ای ایران به سر آید، سخنگوی کنگره در بیانیه‌ای گفت که نگران است که دولت اوباما حاضر به پذیرش یک «معامله بد» باشد. او گفت، به نظر می‌رسد که رئیس جمهور و مذاکره‌کنندگان در مقابل ایران «قوی» ظاهر نشده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «همه روایت‌ها حاکی از آن است که ایران هنوز هم در مورد تعلیق برنامه سلاح هسته‌ای خود جدی نیست. رئیس جمهور و مذاکره‌کنندگان کی می‌خواهند در مقابل ایران محکم بایستند؟ ما نمی‌توانیم یک معامله را بپذیریم که میلیاردها دلار پول تحریم اقتصادی را به ایران می‌دهد و همچنان اجازه می‌دهد که این کشور توانایی ساخت بمب اتمی را حفظ کند».

بینر به کابینه اوباما هشدار داد که از آسمان به روی زمین بیایند و خوش‌خیال نباشند: «ایران یک تهدید جهانی است، ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. و من فکر می‌کنم این رویا که رژیم ایران با ما در عراق، یمن و سوریه همکاری خواهد کرد، به فنا رفته است.»

جان بینر از مخالفان مذاکرات با ایران است و کسی است که در ماه مارس ۲۰۱۵، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را به کنگره ایالات متحده آمریکا برای سخنرانی علیه ایران دعوت کرد.

راه‌حل نظامی در صورت شکست مذاکرات

نمایندگان دمکرات حامی اوباما نیز اکنون می‌گویند که اگر چنانچه مذاکرات شکست بخورد، راه حل نظامی تنها گزینه موجود است.

الیوت انجل، نماینده دمکرات مردم نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته سیاست خارجی این مجلس، در جلسه‌ای که به مناسبت نزدیک شدن ضرب‌الاجل نهم ژوئیه برگزار شد به دیگر نمایندگان مردم آمریکا گفت که  اگر مذاکرات با شکست مواجه شود تنها راه بمباران سایت‌های هسته‌ای ایران است.

او که با نمایندگان همکارش در حمایت از مذاکرات کابینه اوباما با ایران صحبت می‌کرد، گفت: «تنها جایگزین واقعی برای مذاکرات، نوعی حمله نظامی به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران است.»

انجل، اما گفت که چنین حمله‌ای تنها برنامه هسته‌ای ایران را دو یا سه سال به عقب خواهد راند و این آخرین راه برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران است.

اگر تا پایان روز نهم ژوئیه به وقت واشنگتن دی‌سی (ساعت پنج صبح دهم ژوئیه در وین) مذاکرات کشورهای ۵+۱ با ایران پایان نیابد، الیوت انجل و دیگر همکارانش در مجلس نمایندگان آمریکا ۶۰ روز فرصت خواهند داشت که متن توافق‌نامه احتمالی با ایران را بررسی کنند و در صورت لزوم آن را لغو کنند. اگر چنانچه تا ساعت ۲۴:۰۰ به وقت پایتخت آمریکا مذاکرات پایان یابد این مهلت بازنگری ۳۰ روز خواهد بود. با این حال جان کری گفته است که او و تیم مذاکره‌کننده آمریکا عجله نخواهند کرد.

انجل برای کسب رضایت مجلس نمایندگان آمریکا که بیشتر صندلی‌های آن را جمهوری‌خواهان کسب کرده‌اند گفت گزینه‌های آمریکا تنها پذیرش نوعی توافق و دیگر هیچ، نیست.

شرایط نهایی مندرج در قرارداد توافق احتمالی بین ایران و گروه ۱+۵ باید به تایید قانون‌گذاران کنگره برسد و به گفته انجل این قانون‌گذاران با دیدن متن این توافقنامه می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا لازم است به گزینه نظامی فکر کنند.

در جلسه‌ای جداگانه در واشنگتن دی‌سی، کسی که قرار است به زودی سرفرماندهی کل ارتش ایالات متحده آمریکا را به عهده بگیرد هم تأیید کرد که گزینه نظامی علیه ایران هنوز روی میز است.

ژنرال جوزف دنفورد، فرمانده کنونی سپاه تفنگداران متخصص آمریکا (مرین‌ها) و کسی که از سوی بارک اوباما برای سرفرماندهی کل ارتش ایالات متحده آمریکا کاندید شده است به نمایندگان مردم آمریکا گفت: «ایالات متحده توانایی از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران را دارد.»

آمریکا و اسرائیل در سال ۲۰۱۰ بدافزار کامپیوتری استاکس نت را به کامپیوتر‌های تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز، به قصد از بین بردن سانتریفیوژهای هسته‌ای ایران فرستادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mobin

    به نظر من غر بیها بخصو ص  امریکا میدونه که ایران دنبال بمب نیست اخر کجای دنیا سراغ دارید که یک ملت ۰منظور اکثریت ۰بایک فتوا رهبر حاضر به دادن جان ومالشان هستن  ایران با این همه از جان گذشته خو دش بمب اتمه  منتها  غربیها میخوان جانه زی کنن تا امتیازات بیشتری بکیرن  همین

  • حسام

    اسلحه ای که یک روز به دست نشونده ای آمریکا(شاه وصدام)کشیدیم هنوز نزد ماست!!!!!

  • بهنام

    مثل اینکه نمایندگان و ملت آمریکا کم کم دارند از خواب خرگوشی در برابر ملایان حاکم بر ایران بیدار میشوند .

  • arash

    بنظر من اگزینه نظامی تنها راه حل است .زیرا هیچ تضمینی نیست که ایران بعد از حتی توافق .مخفیانه بمب هسته ای نسازد اصلا برنامه بلند مدت حکومت ایران شبیه کره شمالی است .اگه اینطور نبود چرا تاسیسات زیر زمینی ساخته

  • ایرانی

    هم آمریکا ئیها وهم اسرائیلیها ودیگر غربی ها میدانند باید توافق کنند چون راه دیگری ندارند.آنها میدانند ایران مثل دیگر کشورها نیست که با یک حمله نظامی بشود کاری از پیش برد.غربیها جرات دارند حمله کنند تا ببینند ایران لیبی وعراق وافغانستان و....نیست.

  • مهدی

    شیشکی

  • امین

    من از وقتی بچه بودم این گزینه نظامی روی میز بوده و امریکا هم تا الان هیچ گ*ی نخورده.آقای نماینده ک**ل کم ک**ر بگو :))))