ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر از غيبت حقوق بشر در مذاکرات هسته‌ای

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر نسبت به کوتاهی در مطرح ساختن وضعیت حقوق بشر در ايران، در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر نسبت به کوتاهی در مطرح ساختن وضعیت حقوق بشر در ايران، در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ همچنان در وین ادامه دارد.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۹ ژوئيه / ۱۸ تير منتشر شده، گفته است اين قصور با وجود اين رخ داده که اتحاديه اروپا، فدراسيون، ناوی پيلای کميسر عالی پيشين حقوق بشر سازمان ملل و ديگران، چندين بار از جامعه جهانی خواسته‌اند مسائل حقوق بشر را در مذاکرات با ايران بگنجانند.

عبدالکريم لاهيجی، رئيس فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، در این‌باره گفت: «نزديکی بين ايران و غرب از بعضی جنبه‌ها خوب است، به‌ويژه اگر به پايان يافتن تحريم‌ها منجر شود. اما قصور در گنجاندن حقوق بشر در مذاکرات فرصتی از دست رفته و خطايی سياسی است که تأثير محسوسی بر مردم ايران خواهد داشت.»

مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در این هفته چند بار تمدید شد و همچنان در وین ادامه دارد. این مذاکرات در مراحل پایانی آن قرار دارد.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با بیان این‌که «گفت‌وگوهای هسته‌ای و نزديکی آشکار سياسی با غرب باعث شده که بعضی‌ها از رئيس جمهوری ايران روحانی به عنوان اصلاح‌طلب ياد کنند»، گفته است واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد و وضعيت حقوق بشر در ايران از زمان انتخاب حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) بهبود نيافته است.

به‌گفته این نهاد مدافع حقوق بشر، وضعیت حقوق بشر در ایران در سال گذشته، «فقط بدتر شده، سرکوب آزادی‌های اساسی ادامه يافته و نقض فاحش حقوق بشر تداوم دارد. زنان، اقليت‌های قومی و دينی هر روز با تبعيض روبه‌رو هستند و موازين دادرسی از زندانيان، به‌ويژه زندانيان عقيدتی، دريغ می‌شود.»

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در پایان بیانیه خود نسبت به «حمله به مدافعان حقوق بشر، آزار و دستگيری خودسرانه آن‌ها در ايران»، به‌ویژه عليه سه عضو این فدراسيون، عبدالفتاح سلطانی، محمد سيف‌زاده و نرگس محمدی، که هر سه در زندان به‌سر می‌برند، ابراز نگرانی کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.