ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکارچی‌ها در کلاردشت یک خرس قهوه‌ای را تکه‌تکه کردند

دو شکارچی غيرمجاز در کلاردشت مازندران در حالی‌که بدن یک خرس قهوه‎ای ناياب را تکه‌تکه کرده بودند دستگیر شدند.

دو شکارچی غيرمجاز در کلاردشت مازندران در حالی‌که بدن یک خرس قهوه‎ای ناياب را تکه‌تکه کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این رویداد صبح روز گذشته (پنج‌شنبه ۱۸ تیرماه) در ارتفاعات چهار هزار متری کلاردشت رخ داد.

اين شکارچی‌ها به‌هنگام دستگیری توسط محیط‌بانان اداره محیط زیست، مقداری از گوشت فيله خرس قهوه‌ای را به همراه داشتند که به دليل سنگينی وزن لاشه حيوان، مجبور شده بودند آن را تکه‌تکه کرده و قسمت‌هايی از آن را با خود به پايين ارتفاعات منتقل کنند.

شهرام بيگلر، رئيس اداره محيط زيست کلاردشت گفته است اين افراد بعد از انجام بازجويی‌های اوليه به مراجع قانونی تحويل داده شدند.

کلاردشت با بيش از ۹۰ هزار هکتار وسعت، گستره‌ای برای زندگی پرندگان و حيواناتی چون بزکوهی، کل، گوزن و خرس است که شکار اين گونه‌های ناياب به‌ويژه شکار خرس قهوه‌ای به دليل ارزش پوست اين حيوان، در اين منطقه رایج است. اين در حالی است که گونه خرس قهوه‌ای در مازندران در حال انقراض است.

سه روز پیش نیز خبرگزاری مهر گزارش داد که یگان حفاظت محیط زیست استان تهران لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه گدوک در مجاورت محور قائم شهر - تهران را پیدا کرده است.

تقریباً هر ماه چند خبر از کشتار حیوانات در ایران منتشر می‌شود. اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز شماری از اهالی منطقه‌ای در شمال غرب ایران با حمله به یک خرس قهوه‌ای این حیوان را با ضربات پیاپی چوب و سنگ از پای درآوردند و از همه اقدامات خود نیز فیلمبرداری کردند.

تخریب زیستگاه خرس قهوه‌ای در ایران موجب شده است تا اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش سالیانه خود از وضعیت حیات وحش جهان، نام این جانور را از سال ۲۰۰۴، در فهرست گونه‌های «در معرض تهدید» قرار دهد.

در جدیدترین گزارش این اتحادیه حدود ۷۶ گونه از رده‌های جانوری ایران در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت  قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اریا

    اخه ما قانون و جنگلبانی خوبی نداریم در ایران اگه یک نفر از نیروهای سپاه در مناطق ممنوعه شکار کنه بهش هیچی نمی گن و ازاد می زارنش

  • مومن

    شرم بر شما موجودات کثیف و بی رحم و بی وجدان که نام انسان را بر خود یدک می کشید.