ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگری که «جان ده‌ها نفر را نجات داد» جان سپرد

اين کارگر زمانی که گاز هگزان در واحد پلی‌اتيلن پتروشيمی مارون پخش شد و نه‌تنها نفس کشيدن صدها کارگر را به شماره انداخت بلکه تنها نياز به جرقه‌ای کوچک داشت تا انفجاری مهيب را رقم بزند، خود را به شير فلکه اصلی انتشار گاز هگزان رساند و آن را بست.

شهرام محمدی، کارگر خوزستانی که ۹ تير امسال جلوی انفجار شير اصلی گاز هگزان‌پتروشيمی مارون ماهشهر را گرفت، ساعت ١١ صبح روز جمعه ۱۹ تير بر اثر جراحات ناشی از آتش‌سوزی، در بيمارستان درگذشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، شهرام محمدی به گفته پزشکان بيش از ٥٠ درصد سوختگی داشت، ديروز به‌دليل نارسايی اندام حياتی در بيمارستان شهيد چمران تهران درگذشت.

به نوشته روزنامه اعتماد، او يکی از سه هزار کارگر پتروشيمی مارون ماهشهر بود.

شهرام محمدی زمانی که گاز هگزان در واحد پلی‌اتيلن پتروشيمی مارون پخش شد، نه‌تنها نفس کشيدن صدها کارگر را به شماره انداخت بلکه تنها نياز به جرقه‌ای کوچک داشت تا انفجاری مهيب را رقم بزند و صدها نفر را به کام مرگ بکشاند، خود را به شير فلکه اصلی انتشار گاز هگزان رساند و آن را بست.

کارگرانی که در اين واحد کار می‌کردند در این وضعیت همگی فرار کرده بودند. شهرام محمدی نیز پس از بستن فلکه اصلی گاز قصد داشت از اين محل خارج شود که ناگهان انفجاری رخ داد و او را به گوشه‌ای پرتاب کرد.

کارگران پس از حادثه انفجار شهرام محمدی را به بيمارستان نفت منتقل کردند اما شدت جراحات وارده باعث شد تا او به بيمارستان سوانح و سوختگی چمران تهران منتقل کنند. اما اعضای حياتی‌ این کارگر دچار سوختگی شديد شده بود و بيش از ٥٠ درصد از ريه و قفسه سينه‌اش سوخته بود. اين کارگر پس از ١٠ روز جان خود را از دست داد.

بر پايه آمارهای وزارت کار، سالانه دست‌کم ۹۸۰۰ نفر در ايران بر اثر حوادث و بيماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داریوش همایون

    درود بر این کارگر بزرگ وشجاع.روحش شاد.امیدوارم که حداقل از خانواده اش تقدیر وحمایت لازم بشود.

  • hamid

    خدا بیامرزدش، روحش شاد و یادش گرامی باد.حمید