ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حمله به کنسولگری ایتالیا در قاهره را پذیرفت

داعش در پیامی در توئیتر مسئولیت بمب‌گذاری در برابر کنسولگری ایتالیا در قاهره را پذیرفته است. در این پیام آمده که ۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره در خودرو جاسازی شده بود.

داعش در پیامی در توئیتر مسئولیت بمب‌گذاری در برابر کنسولگری ایتالیا در قاهره را پذیرفته است. در این پیام آمده که ۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره در خودرو جاسازی شده بود.

در این بمب‌گذاری که در محله مرکزی قاهره روی داد، یک نفر کشته و ۹ تن زخمی شدند. ساختمان کنسولگری به سختی آسیب دید. برخی طبقات و نمای بیرونی کاملا تخریب شدند.

در پیام داعش آمده که مسلمانان باید از حضور در مراکزی مثل کنسولگری‌ها که هدف‌های احتمالی این گروه هستند، دوری کنند.

به دلیل ترکیدن لوله‌های آب، اطراف محل انفجار پر از گل و لای شده است. خبرگزاری آلمان به نقل از گزارشگر خود در قاهره نوشت صدای انفجار در دور دست‌ها شنیده شد و پنجره‌های ساختمان‌های مرکز شهر لرزیدند.

در زمان انفجار خودرو، کنسولگری ایتالیا بسته بود. کنسولگری در محله‌ای واقع شده که از صبح زود تا پاسی از شب، صحنه رفت و امد خودروها و مینی‌بوس‌ها و رهگذران است.

این اولین سوءقصد به یک نمایندگی دیپلماتیک در مصر پس از سقوط محمد مرسی در دو سال قبل است.

مصر از چند ماه قبل به این سو، شاهد حملات تروریستی است. دولت مصر این حملات را به اسلامگرایان نسبت می‌دهد.

نخست در پایان ماه ژوئن، دادستان کل مصر، هشام برکات در اثر بمب‌گذاری در قاهره جان باخت. عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر پس از این ترور، قوانین سختگیرانه ضد تروریستی جدیدی را به جریان انداخت. کابینه سیسی مقررات جدیدی وضع کرد که پیش از همه، معطوف به مجازات و پیگرد روزنامه‌نگاران است.

حمله به کنسولگری ایتالیا، نوع جدیدی از سوءقصد در مصر تلقی می‌شود، زیرا تا کنون نهادها و چهره‌های داخلی مصر هدف حملات بودند. وزیر خارجه ایتالیا، پائولو جنتیلونی در توئیتر نوشت کشورش اجازه نمی‌دهد مرعوبش کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.