ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار عضو شورای شهر تهران در خصوص «نوزادان بی‌هويت»

اين عضو شورای شهر تهران گفته که پيش از اين لوازم پيشگيری از بارداری به واسطه تشکل‌های غيردولتی فعال در محلات ميان اين‌گونه زنان توزيع می‌شد اما حالا کيفيت اين لوازم کاهش يافته، به گونه‌ای که قبلا آمپول‌هايی به زنان تزريق می‌شد

فاطمه دانشور، رئيس کميته اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص «نوزادان بی‌هويت» که به دليل بارداری‌های ناخواسته «زنان کارتن خواب» متولد می‌شوند، هشدار داد.

دانشور به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفته که اين نوزادان «يا به فروش می‌رسند يا جان خود را از دست می‌دهند.»

به گفته او، «توزيع لوازم بهداشتی پيشگيری از بارداری ميان زنان کارتن خواب راه علاج عدم تولد کودکان بی‌هويت» است.

اين عضو شورای شهر تهران گفته که پيش از اين لوازم پيشگيری از بارداری به واسطه تشکل‌های غيردولتی فعال در محلات ميان اين‌گونه زنان توزيع می‌شد اما حالا کيفيت اين لوازم کاهش يافته، به گونه‌ای که قبلا آمپول‌هايی به زنان تزريق می‌شد که مانع از بارداری آن‌ها به مدت شش ماه الی يک سال می‌شد اما حالا ميان اين افراد کاندوم توزيع می‌کنند که ممکن است از آن استفاده نکنند.

آمار سال ۹۲ نشان می‌دهد که پنج هزار تن از مجموع ۱۵ هزار کارتن خواب در ايران زن هستند. آمار مربوط به سال ۹۳ هنوز منتشر نشده است.

رئيس کميته اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد که در ديدار با وزير بهداشت خواهان همکاری اين وزارت‌خانه با تشکل‌های غيردولتی شده تا «حداقل لوازم بهداشتی باکيفيت پيشگيری از بارداری در اختيار اين‌گونه زنان قرار گيرد.»

دانشور می‌گويد در کشورهای ديگر مسئله زنان کارتن خواب پذيرفته شده و برای کنترل و مديريت آن وارد عمل می‌شوند اما مسئولان در ايران «سعی می‌کنند اين موضوع را نبينند که اين مساله باعث شيوع بيماری‌های واگيردار از جمله ايدز در جامعه می‌شود.»

به گفته او برای کنترل بيماری‌ها و متولد نشدن کودکان بی‌هويت، «چاره‌ای جز شناسايی و کنترل اين‌گونه زنان وجود ندارد، چرا که اين زنان در قبال کودکان‌شان احساس مسئوليت نمی‌کنند لذا اين کودکان يا رها شده و يا فروخته می‌شوند.»

بر پایه آمارها، میانگین سن زنان کارتن‌خواب در تهران به ۱۷ و ۱۸ سال کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.