ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آب آشامیدنی هفت میلیون روستائی ایران از طریق تانکر تأمین می‌شود

رحیم میدانی، معاون وزارت نیرو اعلام که هفت میلیون تن از روستاییان ایران آب آشامیدنی خود را از طریق تانکرهای آب دریافت می‌کنند.

رحیم میدانی، معاون وزارت نیرو اعلام کرد که هفت میلیون تن از روستاییان ایران آب آشامیدنی خود را از طریق تانکرهای آب و آب‌رسانی سیار دریافت می‌کنند.

به گزارش مهر، این مقام ارشد دولتی گفت با وجود اینکه در گذشته هیچ ردیف ملی اعتباری خاصی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشت، در سال ۹۴، دو هزار میلیارد تومان بودجه برای تأمین آب آشامیدنی روستاها در نظر گرفته شده است.

به گفته رحیم میدانی اگر وزارت نیرو به موقع این بودجه را دریافت کند، سه سال وقت لازم است تا مشکل آب شرب این روستاها حل شود.

تیرماه امسال نیز اعلام شد تعدادی از روستاهای بخش گهواره در استان کرمانشاه حدود دو ماه است که با بی‌‌آبی شدیدی مواجه‌اند و منابع تأمین آب این روستاها از دست رفته است. به گفته مقامات مسئول در روستاهای این استان نیز آب‌رسانی سیار انجام می‌گیرد و شش هزار و ۳۷۴ خانوار به شدت نیازمند آب‌رسانی هستند.

بحران سراسری آب در ایران

دیماه سال گذشته شرکت مدیریت منابع آب ایران با انتشار آماری از بارندگی‌ها اعلام کرده که کشور در وضعیت «بحران شدید آب» قرار گرفته است.

این شرکت وابسته به وزارت نیرو می‌گوید که «کاهش بارندگی نسبت به روند بلندمدت، مدیریت ناکارآمـد منابع آب و بهـره‌برداری بی‌رویـه از منابع آب» باعث شدت یافتن کاهش منابع آب زیرزمینی در ایران شده است.

بر پایه شـاخص جهانی، میـزان درصـد برداشـت از منـابع آب تجدیدپـذیر هـر کشـور به‌عنوان شاخص اندازه‌گیری بحران آب معرفی می‌شود. این شاخص  در سال ٢٠١١ برای ایران ٧٢.٣ درصد بوده کــه  از قرار گرفتن ایران در وضعیت «بحران شدید آب» خبر می‌دهد.

علاوه بر این، استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، ‌کرمان، ‌کرمانشاه، یزد و ‌کهگیلویه و بویراحمد با «تنش شدید آبی» مواجه هستند.

کم‌آبی یعنی ذخایر آبی به اندازه مصرف نیست. تنش آبی شدید نسبت به کم‌آبی وضعیت وخیم‌تری دارد و مصرف آب بیش از ذخایر آبی است و به این معناست که اگر مشترکان در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند با مشکل مواجه می‌شوند.

سرانه مصرف روزانه آب در ایران ۳۰۰ لیتر است. این سطح مصرف، دو برابر میانگین مصرف آب در جهان است. در حال حاضر خشکسالی ۵۰۰ شهر ایران را تهدید می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.