ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلينيک‌های زناشويی و جنسی در ايران راه‌اندازی می‌شود

طرح کلنیک‌های زناشویی و جنسی تا کنون در بيش از ۱۰ دانشکده علوم پزشکی ایران به اجرا در آمده و هدف آن، افزايش باروری و مقابله با تک فرزندی عنوان شده است.

مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از راه اندازی «کلينيک‌های زناشويی و جنسی» در ايران خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمد اسماعيل مطلق، مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ايران درباره اين کلينيک‌ها گفت: «بر اساس سياست‌های ابلاغی رهبر ايران درباره وزارت بهداشت که ارتقای سلامت، تکريم سالمندان، تحکيم بنيان خانواده، کاهش مرگ و مير از نوزاد تا سالمند و افزايش نرخ باروری را شامل می‌شود، قصد داريم کلينيک‌های زناشويی و جنسی در اين باره راه‌اندازی کنيم.»

او ميزان باروری را در حال حاضر ۱.۸ اعلام کرد و گفت اين مقدار بايد به ۲.۱ افزايش يابد.

طرح کلینیک‌های زناشویی و جنسی تا کنون در بيش از ۱۰ دانشکده علوم پزشکی ایران اجرا شده است.

مطلق گفت: «استان‌هايی که نرخ باروری آنها بيش از ۲.۱ است زين پس بايد بر سلامت مادر و نوزاد آنها بيشتر تمرکز کنيم چرا که مرگ و ميرشان بيش از ساير استانها است.»

بر اساس اين گزارش تنها دو استان کشور دارای نرخ باروری بالای ۲.۱ هستند.

در حال حاضر ميانگين فاصله فرزندآوری در ايران بيش از ۵ سال بوده و سن ازدواج بالا رفته است. علت اصلی راه‌اندازی اين کلينيک‌ها نيز کاهش مدت زمان فرزندآوری و افزايش باروری و مقابله با تک فرزندی عنوان شده است.

کلينيک‌های زناشويی و جنسی قرار است با حضور پزشکان متخصص زنان و داخلی، روحانيون و حقوقدانان راه اندازی شود. يکی ديگر از دلايل راه اندازی اين کلينيک‌ها جلوگيری از طلاق و آگاه شدن جوانان به مسائل زناشويی عنوان شده است.

سیاست‌های جمعیتی در ایران در پی سخنرانی معروف رهبر حکومت ایران در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد به طور کلی تغییر یافته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، ۱۹ مهرماه سال گذشته در سخنانی موضع‌گیری سال‎های قبل خود را در قبال کنترل جمعیت در ایران اشتباه خوانده و از خداوند خواسته بود او را به خاطر این سیاست ببخشد.

به دنبال مخالفت رهبر حکومت ایران با ادامه سیاست‌های کنترل جمعیت٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با این سیاست را قطع کرده است و به جای آن طرح‌های تشویق به باروری به‌سرعت در حال طراحی و اجرا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.