ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دستور فوری فرمانده سپاه» برای کاهش ارتفاع ساخت و ساز در حريم عمارت کلاه‌فرنگی

محمدباقر قالبياف، شهردار تهران خبر داده که عزيز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ايران «دستور کاهش فوری» ارتفاع ساخت و ساز در حريم بنای تاريخی کلاه‌فرنگی را ابلاغ کرده است.

 محمدباقر قالبياف، شهردار تهران خبر داده که محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ايران «دستور کاهش فوری» ارتفاع ساخت و ساز در حريم بنای تاريخی کلاه‌فرنگی را ابلاغ کرده است.

خبرگزاری تسنيم امروز پنج‌شنبه ۲۵ تير به نقل از شهردار تهران گزارش داده که موضوع ساخت و ساز در حريم اين بنای تاريخی در نشستی با فرمانده سپاه بررسی شده است.

قالبياف دستور فرمانده سپاه برای کاهش ارتفاع ساخت و ساز را «اقدامی قاطعانه، شجاعانه و صادقانه» توصيف کرده است.

شهردار تهران پيش‌تر با ابراز تاسف از ساخت و ساز در حريم بنای تاريخی کلاه‌فرنگی گفته بود که از سپاه پاسداران انتظار می‌رود برای حفظ حقوق عمومی و احترام به قانون، اين ساخت و ساز را متوقف و آن را تخريب کند.

افزون بر شهرداری تهران، سازمان ميراث فرهنگی، دادسرای نظامی و ديوان عدالت اداری نيز خواهان توقف ساخت و ساز در حريم کلاه‌فرنگی بودند.

عمارت کلاه فرنگی عشرت‌آباد در شرق تهران قرار دارد و در سال ۱۲۹۱ قمری به دستور ناصر‌الدين‌ شاه قاجار، پس از نخستين سفر او به فرنگ ساخته شده و ۲۳ فروردين ۱۳۴۶ به‌عنوان يکی از آثار ملی ايران به ثبت رسيده است.

پس از سقوط سلسله قاجار و روی کار آمدن سلسله پهلوی، اين عمارت به شهربانی واگذار شد و به همين دليل به پادگان عشرت‌آباد مشهور شد.

پس از انقلاب اسلامی ايران، اين پادگان توسط سپاه پاسداران مصادره شد و به «پادگان وليعصر» تغيير نام پيدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اقدامات سپاه قاچاقچیان پاسدار از ابتدا غیر قانونی بوده و هست و اینکه قالیباف اقدامات سر کرده قاچاقچیان پاسدار را ( اقدامی قاطعانه، شجاعانه و صادقانه ) توصیف کرده از اساس مردود و محکوم است و نشانه ضعف ارگانها و نهادهای حکومت ننگین در برابر نهاد قدرتمندیست که بر طبل بی قانونی میکوبد .