ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو انفجار همزمان در بازاری در شمال نيجريه ده‌ها تن را کشت

تا کنون هيچ گروهی مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است. ولی با توجه به سابقه اين حملات، بسياری شبه‌نظاميان بوکوحرام را مسئول اين کشتار می‌دانند.

در پی دو انفجار همزمان در شهر «گومبه» در شمال شرق نيجريه دست کم ۳۰ تن کشته و بيش از ۸۰ تن نيز مجروح شدند. اين انفجارها در بازار اين شهر و در زمانی رخ داد که مردم در حال خريد برای عيد فطر بودند.

تا کنون هيچ گروهی مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است. ولی با توجه به سابقه اين حملات، بسياری شبه‌نظاميان بوکوحرام را مسئول اين کشتار می‌دانند.

چندی پيش بوکوحرام با انتشار پيام صوتی با خليفه داعش، ابوبکر بغدادی بيعت کرد. اين گروه نام رسمی خود را «جماعت اهل سنت برای دعوت و جهاد» نهاده است. بوکو حرام یعنی «آموزش غربی حرام» است.

از سال ۲۰۰۹ بوکو حرام با آدم‌ربايی، بمب‌گذاری و عمليات انتحاری و همچنين رويارويی نظامی با ارتش نيجريه، برای برقراری حکومت اسلامی در شمال نيجريه می‌جنگد.

از سال ۲۰۱۴ بوکو حرام به طور روزافزونی رشد کرده و از سال ۲۰۱۵ استان بورنو در شمال نيجريه را در تصرف خود درآورده و از اين استان چاد و کامرون را نيز ناآرام کرده است.

بنابر اعلام سازمان ملل اين گروه تاکنون بيش از تاکنون ۱۵ هزار تن را به قتل رسانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.