ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده کل سپاه پاسداران: «نگرانی‌ها درباره قطعنامه هنوز وجود دارد»

شماری از مقام‌های ارشد نظامی ایران از آمادگی این کشور برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا خبر دادند. این موضع‌گیری‌ها در ادامه سخنان رهبر ایران درباره مذاکرات هسته‌ای بیان شد.

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، شنبه ۲۷ تير در حاشيه نماز عيد فطر در مصلای تهران، با ابراز نگرانی درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: «الان با آقای صالحی (رئيس سازمان انرژی اتمی) هم همين صحبت‌ها را می‌کردم و به خصوص در قطعنامه، نگرانی وجود دارد که اميدواريم به فضل خدا برطرف شود.»

Mohamad Ali Jafari
محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران

در همين مراسم، عطاالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نيز به خبرنگاران گفت: «ارتش، سپاه و همه نيروهای نظامی و انتظامی در شرايط مناسبی به سر می‌برند و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد اين توان را امتحان کند، بسم الله.»

يدالله جوانی، مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران نيز با اشاره به يکی از بندهای پيش‌نويس قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل درباره تحريم‌های نظامی و موشکی ايران گفت: «ما دارای قدرت بازدارندگی نظامی هستيم اما دشمن و در رأس آن آمريکا می‌خواهد در چارچوب مذاکرات هسته‌ای، قدرت نظامی ما را تضعيف کند. مسئله بنيه دفاعی و مسائل مربوط به موشکی از جمله خطوط قرمز در مذاکرات بوده است و تحت هيچ شرايطی از آن کوتاه نخواهيم آمد.»

رسول سنايی راد، رئيس اداره سياسی سپاه پاسداران، نيز درباره شروط مندرج در توافقنامه وين، با تأکيد بر اين که بايد «مفاد مداخله‌آميز» اين پيش نويس را در امور نظامی ايران تغيير داد، گفت: توان نظامی ايران از جمله دسترسی به موشک‌های بالستيک قابل چانه‌زنی نيست، حمايت از تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای به معنای پذيرش همه شروط طرف مقابل نخواهد بود.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صبح شنبه ۲۷ تير در خطبه دوم نماز عيد فطر با بيان نکاتی درباره موضوع توافق هسته‌ای، تأکيد کرد که «قابليت‌های دفاعی» و «حريم امنيت کشور» حفظ خواهد شد. و درباره بروز جنگ احتمالی گفت: «ما از هيچ جنگی استقبال و هيچ جنگی را آغاز نمی‌کنيم اما اگر جنگی روی دهد آن کس که از نبرد سرشکسته خارج می‌شود آمريکای متجاوز و جنايتکار است.»

اجرای توافق به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای ايران با گروه ۱+۵ در وين، منوط به تصويب تمام بندهای پيش‌نويس توسط طرفين است.

بر اساس مفاد اين توافقنامه، تحريم‌های تسليحاتی شورای امنيت سازمان ملل به مدت پنج سال و تحريم‌های موشکی سازمان ملل متحد به مدت هشت سال باقی خواهند ماند و چنانچه ايران از تعهدات خود سر باز زند، تحريم‌های تعليق شده شورای امنيت مجدداً برقرار ‌می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    عکس در بالا صورت جنایتکار قاسم سلیمانی است و نه چهره جنایتکار محمد رضا جعفری!