ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع هزاران تن از مخالفان توافق هسته‌ای در نيويورک

دست‌کم ۱۰ هزار تن از مخالفان توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی و ايران در ميدان تاميز نيويورک تجمع کردند. معترضان از کنگره آمریکا خواستند تا به این توافق رأی منفی بدهند.

دست‌کم ۱۰ هزار تن از مخالفان توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی و ايران در ميدان تایمز نيويورک تجمع کردند. معترضان از کنگره آمریکا خواستند تا به این توافق رأی منفی بدهند.

تجمع معترضان به توافق هسته‌ای ایران در میدان تایمز نیویورک

به گزارش رويترز، جورج پاتاکی فرماندار پيشين نيويورک و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان در انتخابات رياست‌جمهوری آينده آمريکا در اين تجمع گفت که مذاکره‌کنندگان آمريکايی همواره می‌گفتند دست نيافتن به توافق بهتر از يک توافق بد است اما آنچه که اکنون به دست آمده يک «توافق بد» است.

او از نمايندگان کنگره آمريکا خواسته تا به اين توافق رأی منفی بدهند. باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا پیشتر گفته بود اگر کنگره به توافق هسته‌ای با ايران رای مخالف بدهد، آن را وتو خواهد کرد.

پاتاکی در گفت‌وگو با سايت آمريکايی «بريت بارت نيوز»، تصميم اوباما برای وتوی رأی کنگره را محکوم کرده و گفته که اين «نقض سوگند او در زمان تصدی کرسی رياست‌جمهوری» خواهد بود.

به گفته فرماندار پيشين نيويورک، اين توافق هسته‌ای به هيچ وجه يک توافق نيست بلکه تسليم شدن يک‌جانبه است و بی‌ترديد به نفع ايران خواهد بود که خواستار نابودی اسرائيل است.

ايران و شش قدرت جهانی شامل آمريکا، فرانسه، بريتانيا، روسيه، چين و آلمان پس زا دو سال مذاکرات، ۲۳ تير امسال اعلام کردند که به توافق هسته‌ای دست پيدا کرده‌اند. بر پايه اين توافق، بازديد کارشناسان آژانس از مراکز نظامی ايران ميسر می‌شود اما بازرسی‌ها به صورت «هر کجا و هر زمان» نخواهند بود.

شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در جلسه دوشنبه ۲۰ژوئيه/۲۹تير، به اتفاق آرا بر مبنای توافق هسته‌ای با ايران در وين قطعنامه برداشتن تحريم‌های مصوب اين شورا در مورد ايران را تصويب کرد.

اين قطعنامه‌ تمام قطعنامه‌های پيشين شورای امنيت عليه ايران را لغو می‌کند و توافق هسته‌ای ايران با قدرت‌های جهانی را به رسميت می‌شناسد. اگرچه شرط برداشته شدن تحریم‌ها، پایبندی به تعهداتش در اجرای توافق هسته‌ای است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    اینهمه زور زدن فقط ده هزار نفر جنگ طلب رو جمع کردن؟ با توجه به امکانات مالی یهودیهای امریکا. طبق نظر سنجیها اکثریت مردم امریکا موافق قراردادن.

  • mansour

    یهودیان صهیونیست مقیم امریکا ، فاشیت های جنگ طلب یهودی و مسیحی را علیه سیاست جنگ پرهیزی بارک  اوباما به خیابان های نیویرک ریختند که از این طریق به اعضای کنگره فشار آورده و مانع انجام توافق هسته ای گردند. هر چند که این توافق نامه مورد تائید کنگره آمریکا هم قرار میگیرد،ولی باید به خطری که از طرف فاشیست های یهودی ، مسیحی و عرب ***کشورمان را تهدید میکند،توجه جدی داشته باشیم و از هرگونه همفکری و همبستگی با این فاشیست ها خود داری کنیم.