ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير کار: دولت درصدد حمايت از ۱۰ ميليون و ۵۰۰ هزار حاشيه‌نشين است

علی ربيعی وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران اعلام کرد دولت يازدهم به دنبال حمایت بيش از ۱۰ ميليون و ۵۰۰ هزار حاشيه‌نشين است.

علی ربيعی وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران اعلام کرد دولت يازدهم در تلاش است تا بيش از ۱۰ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از حاشيه‌نشيان ایران را مورد حمایت غذایی قرار دهد.

تهران/ عکس: مهدی جعفری

ربيعی با ارائه اين آمار، بر لزوم گسترش خير جمعی و توسعه گفت و اعلام کرد: «دولت يازدهم سفره‌های تهی را هدف‌گيری کرده است.»

او در ادامه رفاه اين اقشار را به عنوان يک برنامه و استراتژی مهم دولت تدبير و اميد عنوان کرد.

وزير کار در همايش ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت گفت: «ابعاد مختلف سياست رفاهی شامل سلامت جسم، روان، سلامت خانواده، ايمن شدن از بيم، خوف و تهديدهای انسانی و جامعه‌ای مهربان و نوع‌دوست که خير جمعی در آن موج زند، مدنظر است.» وزارت رفاه نيز تلاش‌های خود در اين جهت را دنبال می‌کند.

حاشيه نشينی در ايران

حاشيه‌نشينی پديده‌ای است که با اسکان غيررسمی و بدون مجوز گروه بزرگی از مردم در مکانی در کناره‌ی شهرها ايجاد می‌شود. حاشيه‌نشينی در شهرهای ايران به صورت شهرک‌نشينی در حومه شهرها و همچنين آلونک‌نشينی ديده می‌شود.

براساس آماری که سازمان‌های جهانی اعلام کرده‌اند در حال حاضر به‌طور متوسط از هر هفت نفر جمعيت کره زمين يک نفر حاشيه‌نشين است که اين آمار در کشورهای در حال توسعه يک نفر به ازای هر سه نفر را نشان می‌دهد.

براساس آماری که وزیر کار اعلام کرده، در این کشور ١٠ ميليون و ۵۰۰‌ هزار نفر حاشيه‌نشين و چهار ميليون و ٤٠٠ هزار نفر نيز در شهرهای بين ٢٠ تا ٥٠ هزار نفر در حاشيه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند که جمعاً حدود ١٥ ميليون از جمعيت را به خود اختصاص می‌دهد. اين جمعيت یا اساساً از خدمات شهری بی‌بهره‌اند یا خدمت‌ شهری بسیار اندکی برخوردارند.

حاشيه‌نشينان بيشتر از قشر کارگر و فقير جامعه هستند که تقريباً تمام اين قشر پایین‌تر از خط فقر ارزيابی می‌شوند. بسیاری از حاشیه‌نشینان به علت افزايش فزاينده نرخ تورم در سال‌های اخير توان اجاره‌نشينی خود در شهرها را از دست داده و به حاشيه‌نشينی رانده شده‌اند.

با اين حال سازمان جهانی برنامه توسعه انسانی سازمان ملل در گزارش سالانه خود به آمار ۲۵ درصدی زندگی زاغه نشينان در ايران اشاره کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.