ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجرای مشترک فرجام و مجید کاظمی

نسیم روشنایی - فرجام سعیدی و مجید کاظمی، دو خواننده و آهنگساز جوان موسیقی آلترناتیو در ماه‌های ژوئیه، اوت، سپتامبر و اکتبر در آلمان و هلند اجرای مشترک دارند.

در میان گروه‌های موسیقی آلترناتیو ایرانی چندان رایج نیست که با هم تور مشترک بگذارند. اما فرجام و مجید کاظمی، دو خواننده و آهنگساز جوان موسیقی آلترناتیو قرار است در ماه‌های ژوئیه، اوت، سپتامبر و اکتبر در آلمان و هلند اجرای مشترک داشته باشند.

فرجام  و مجید کاظمی در روزهای ۳۰ و ۳۱ ژوئیه در شهر کیل آلمان، اول ماه اوت در هامبورگ آلمان، ۱۹ سپتامبر در شهر کلن آلمان و سوم اکتبر در آمستردام در هلند در این تور اجرا خواهند داشت.

مجید کاظمی دلیل این تور مشترک را عادی سازی اجراهای گروهی بندهای آلترناتیو و همچنین نوعی تمرین کار گروهی می‌داند که به نظر او لازمه کار هنری است. فرجام نیز دراین رابطه معتقد است که چرا دو گروه آلترناتیو شبی در کنار هم اجرا نداشته باشند؟ برای فرجام این نقطه آغازی بود که ایده این تور مشترک شکل بگیرد.

فرجام: اگر خواننده و نوازنده نبودم نجار می‌شدم

فرجام، آهنگساز، نوازنده گیتار و خواننده جوان ساکن هلند که از دوازده‌سالگی از ایران مهاجرت کرده است. فرجام را بیشتر با ترانه «آمستردام» می‌شناسند. از او تاکنون کارهایی مثل «زهر»، «آمستردام»، «آوار رنگ» و «بی‌تو» منتشر شده است. «آوار رنگ» اولین آلبوم منتشر شده فرجام است که شامل پنج ترانه است. در این مجموعه اشعار حسین پناهی، شاعر فقید ایرانی الهام‌بخش فرجام بوده‌اند. او اکنون درحال ساخت دومین آلبوم خود با نام «کوالا» است. فرجام در این آلبوم کماکان برخی از اشعار حسین پناهی را موسیقایی کرده است.

در این تور مشترک فرجام قرار است آلبوم «آوار رنگ» و تعدادی از کارهای آلبوم «کوالا» را اجرا کند.

گفت‌وگوی رادیو زمانه (نسیم روشنایی) با فرجام:

مجید: سکوت دربرابر یک اثر هنری خیانت است

مجید کاظمی، خواننده، نوازنده و آهنگساز ایرانی مقیم آلمان، در نوامبر۲۰۱۴ دومین آلبومش را به نام« آدرنالیسم» منتشر کرد. او مدتی پیش ترانه « آلزایمر» را نیز انتشار داد. همچنین، به زودی موزیک ویدئویی از او منتشر می‌شود با نام « گمشده» که به گفته او یادآور شوهای «رنگانگ» و موسیقی دهه پنجاه شمسی است.

او در کودکی با آموختن سنتور و تنبک وارد دنیای موسیقی شد و در نوجوانی سازهایی همچون گیتار و پیانو را نیز فراگرفت. مجید کاظمی چند سال است به آلمان مهاجرت کرده و در آنجا استودیویی دارد و مشغول آهنگسازی است.

مجید کاظمی در این تور مشترک کارهای آلبوم «آدرنالیسم» و تک ترانه‌هایی مثل « آلزایمر» و همچنین تعدادی از کارهای اولین آلبومش را اجرا خواهد کرد.

گفت‌وگوی رادیو زمانه (نسیم روشنایی) با مجید کاظمی:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.