ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دهمين سال خشکسالی بوشهر: ميزان بارندگی ۴۷ درصد کمتر از سال گذشته

مدير عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر می‌گويد منابع آبی استان بوشهر افت مستمر دارند و ۱۴ دشت اين استان در شرايط ممنوعه و غير قابل استفاده قرار گرفته‌اند.

مدير عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر می‌گويد منابع آبی استان بوشهر افت مستمر دارند و ۱۴ دشت اين استان در شرايط ممنوعه و غير قابل استفاده قرار گرفته‌اند.

به گفته شاپور رجايی، مدير عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر زمين‌های کشاورزی اين استان در آستانه نابودی قرار گرفته‌اند و اکنون آب در شهرهای دشتستان، بوشهر، جم، عسلويه و نوار ساحلی تنگستان نوبت‌بندی شده است.

بنابر این گزارش، بوشهر دهمین سال خشکسالی خود را پشت سر می‌گذارد و  میزان بارندگی این استان ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است.

همچنين اين مقام ارشد مديريت آب از وجود ۱۰ هزار انشعاب آب غير مجاز در استان بوشهر خبر داد.

مقامات ایرانی بارها نسبت به بحران شدید بی‌آبی در این کشور هشدار داده‌اند.

آغاز دوره سی‌ساله خشکسالی

مسئله آب در ایران و بحران فزاینده مرتبط با آن هر روز ابعاد جدی‌تری به خود می‌گیرد و دستگاه‌های اجرایی مختلف آمار جدیدتری از تحلیل‌ رفتن منابع آبی ارائه می‌دهند.

در بهمن ۱۳۹۳، حمید چیت‌چیان وزیر نیروی ایران اعلام کرده بود ۷/۵ میلیارد مترمکعب بیش از حد مجاز از آب‌های زیر زمینی در ایران برداشت شده است. به گفته او، این امر بیلان آب در ایران را منفی کرده و باعث نشست گسترده در اکثر دشت‌های کشور شده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است کشور وارد مرحله تنش آبی شده و وزارت نیرو به تنهایی قادر به مهار این بحران نیست.

آمارها و مطالعات دیگر نیز از آغاز یک دوره سی ساله خشکسالی در ایران خبر می‌دهد.

آمارهای دیگر نیز حاکی از آن است که حدود ۹۰ تا ۹۲ درصد حجم آبی که در ایران مصرف می‌شود، در زمین‌های کشاورزی است؛ اما این آب کارایی لازم را ندارد و بخش عمده آن هدر می‌رود.

در سال‌های اخیر و با بالا گرفتن مسأله کم آبی، توجه به نقش منفی کشاورزی در هدر دادن عظیم منابع آبی و به صرفه نبودن آن بیش از پیش جلب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.