ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت نسبت به موج سوم ايدز در ايران هشدار داد

نگرانی عمده در خصوص افزايش شمار مبتلايان به ايدز از طريق «مصرف مواد مخدر» و «روابط جنسی پرخطر» است.

عباس صداقت، رئيس اداره کنترل ايدز و بيماری‌های آميزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران نسبت به «خطر بازگشت موج دوم و وقوع  موج سوم ايدز» در کشور در اواخر دهه ۹۰ هشدار داد.

اين مقام وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفت که نگرانی عمده در خصوص افزايش شمار مبتلايان به ايدز از طريق «مصرف مواد مخدر» و «روابط جنسی پرخطر» است.

«اعتياد تزريقی و استنشاقی، زندانيان دارای رفتارهای پرخطر جنسی و مقاربت جنسی ميان جوانان» از عوامل افزايش ايدز در ايران به شمار می‌رود. راه انتقال ايدز در ايران از طريق اعتياد تزريقی ۴۵.۵ درصد، از طريق آميزشی ۳۶ درصد و از طريق مادر به کودک ۲.۹ درصد است.

رئيس اداره کنترل ايدز وزارت بهداشت همچنين خواهان اطلاع‌رسانی و همکاری همه سازمان‌ها  به ويژه سازمان زندان‌ها، سازمان بهزيستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جلوگيری از موج ابتلا به ايدز شد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاون وزير بهداشت،  تاکنون ۲۸ هزار و ۶۳۳ مورد ابتلا به ايدز در کشور ثبت شده، اما تخمين زده می شود که بيش از ۱۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به ايدز باشند.

علی اکبر سياری معاون بهداشت وزير بهداشت سال گذشته گفته بود که اکنون ۱۵ صدم افراد ۱۵ تا ۶۰ سال کشور به ايدز مبتلا هستند.

هزينه هر بيمار مبتلا به ايدز در ايران دو ميليون تومان است، اما اگر بيماری مقاوم شود هزينه‌ها پنج تا ۱۰ برابر افزايش می‌يابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ali

    به مسئولین رادو زمانه : "هزینه هر بیمار 2 میلیون تومان است" یعنی چی؟ هزینه ماهیانه ؟، سالیانه، ... هزینه ازمایش؟ هزینه مداوا؟ ....

  • مهتاب

    هزینه هر بیماز مبتلا به ایدز ۲ ملیون تومانه؟ یعنی در ده دوازده سالی که از شروع بیماری می گذره فقط دو ملیون خرجش میشه؟ ماهی دو ملیون باید باشه.