ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس جمهوری ايران: ما نه تنها از کردستان بلکه از بغداد و اربيل هم حفاظت می‌کنيم

روحانی در سنندج گفت:«اگر کسی بخواهد بين ترک و لر و کُرد و فارس و بلوچ فرقی بگذارد، اشتباه کرده است.»

حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران، يکشنبه چهارم مرداد، در ديدار از استان کردستان، در جمع مردم شهر سنندج، مرکز اين استان با تأکيد بر اين که در هر سرزمينی که در منطقه مورد تجاوز قرار بگيرد، «ملت از آن مظلوم دفاع خواهد کرد»، گفت: «ما نه تنها از کردستان حفاظت می‌کنيم بلکه از بغداد و اربيل هم حفاظت می‌کنيم.»

به گزارش خبرگزاری مهر، رئيس جمهوری ايران، در سخنرانی خود در ورزشگاه استقلال، به شرکت مردم کردستان در انتخابات رياست جمهوری ۲۴ خرداد ۹۲ اشاره کرد و گفت: «رئيس جمهور ايران با تمام جديت، مسائل کردستان را دنبال خواهد کرد. استقبال امروز مردم سنندج از دولت تدبير و اميد نمونه پيوند مردم کردستان و دولت يازدهم است.»

روحانی در ادامه به مسأله شيعه و سنی در ايران پرداخت و آن‌ها را «برادران» و «متحد يکديگر» خواند و تأکيد کرد: «اگر کسی بخواهد بين ترک و لر و کُرد و فارس و بلوچ فرقی بگذارد، اشتباه کرده است.»

رئيس جمهوری ايران در ادامه با بيان اين که پس از رفع تحريم‌ها همچنان اقتصاد مقاومتی ادامه خواهد يافت و ایران «سرزمین واردات کالاهای بیگانه» نمی‌شود، درباره توافق‌نامه هسته‌ای، خطاب به سياستمداران آمريکا گفت: «شما يک راه در مقابل ملت ايران بيشتر نداريد و آن راه تسليم، تواضع، فروتنی و حرف حق است.»

اين اولين ديدار حسن روحانی به عنوان رئيس جمهوری ايران از استان کردستان است.

عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان اعلام کرده که قرار است چندين پروژه در حوزه وزارت نيرو و پروژه‌های آب و برق با اعتبار بيشتر از ۶۰۰ ميليارد تومان توسط رئيس جمهوری ايران و همراهانش افتتاح شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    سرطان شناس اردبیلی را سپاه کشت سازمان انرژی های نوین ایران موسوم به‌ سانا که یکی از شرکتهای وابسته‌ به‌ سازمان انرژی اتمی ایران معرفی شده‌ است، همچنان در کوه سبلان با حفاریهای خود ،به‌ ظاهر تحت پوشش استفاده‌ از گرمای اعماق زمین ،اما در واقع جهت دستیابی به‌ اورانیوم است مطابق گزارش بهداشت جهانی ،سرطان دستگاه گوارش و خون در اردبیل و مشگین شهر رتبه‌ اول را در خاورمیانه‌ دارد و هزاران نفر از مردم اطراف کوه سبلان مبتلأ شده‌ یا در حال ابتلأ هستند این بیماران در مراکز درمانی بیمارستان قاضی تبریز و امام تهران مورد شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته‌اند.دکتر اصغر پیرزاده معتقد بود، شرکت های کاوشگر اروانیوم بعد از کاشف کوهپایه ها و رسیدن به اورانیوم با مقدار درجه پایین، بدون اینکه کشاف های عمیق را بپوشانند آنها را رها کرده اند و با بارش های زمستانی به مرور مواد اورانیوم با غلظت پایین به آب ها منطقه نفوذ کرده و آب آلوده است. در تحقیقات دکتر پیرزاده به نمونه عملی زیادی از جمله آب های چرنوبیل و ناکازاکی اشاره است. طبق شنیده ها از زبان نزدیکان دکتر پیرزاده، ایشان دو بار برای گزارش این فاجعه و جلوگیری از گسترش آن و بستن گودال های کنده شده که در حاضر همگی مناطق نظامی و حفاظت شده اعلام هستند به تهران رفته بوده است. طبق این تحقیقات اکثر آب های رودخانه ها و چشمه اطراف مشکین شهر، نیر، سراب، سرعین و خود اردبیل آلوده است.

  • hamid

    آقای روحانی ، کرد‌ها یکی‌ از بنیان گذاران ایران هستند و البته ‌ایرانی هستند حتا اگر امروز بخشی از آنها در کشورهای دیگر زندگی میکنند ایرانی‌ هستند، و البته دفاع از حقوق آنها وظیفه هر ‌ایرانی است ، اما بغداد در کشور عراق است و دولت و حکومت دارد. البته قدتهای جهانی‌ به اسم مبارزه با استبداد! صدام را بردند و آن کشور را در خرابی و جنگ رها کردند! آیا وظیفه حکومت ایران است که خود را مسول عراق بداند!! آیا شما تمام مشکلات ایران و ‌ایرانی را حل کرده اید مانده مشکلات کشورهای دیگر!! شما که نمیتوانید درآمد سرانه مردم ایران را برای یک زندگی‌ آبرومند تدبیر کنید و هر روز یک روضه خان میفرستید بیاید شعار دهد که باید با هسته خرما شکم را سیر کنیم! یا بیشتر از یک وعده غذا بیشتر نخواهیم!! آیا این نوع صحبت شما صحیح است؟ البته از شما سوال را پرسیدم اما امیدوارم مردم ایران پاسخ آنرا بدهند. شاد باشید. حمید