ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس یک‌جانبه ائتلاف عربستان در یمن دوام نیاورد

آتش‌بس یک‌جانبه اعلام شده توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه شبه‌نظامیان شیعه حوثی در یمن، روز دوشنبه پس از چند ساعت شکسته شد.

آتش‌بس یک‌جانبه اعلام شده توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه شبه‌نظامیان شیعه حوثی در یمن، روز دوشنبه پس از چند ساعت شکسته شد.

به‌ گزارش رویترز، شاهدان عینی و رسانه‌های رسمی از خشونت‌های خونبار در عدن و مناطق دیگر یمن خبر داده‌اند.

آتش‌بس یک‌جانبه از ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه یکشنبه ۲۶ ژوئيه / ۴ مردادماه به‌مدت پنج روز برای کمک‌رسانی به مردمی که بر اثر حملات هفته گذشته آسیب‌هایی سنگینی را متحمل شدند برقرار شد.

شبکه العربیه وابسته به عربستان سعودی گزارش داده است که شبه‌نظاميان حوثی در يمن، بامداد روز دوشنبه ۲۷ ژوئيه / ۵ مردادماه، با بمباران مناطقی در تعز، لحج و مارب، آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

العربیه همچنین گفته است که نیروهای عربستان به توپخانه شیعیان حوثی در منطقه الثوال در مرز دو کشور یمن و عربستان پاسخ داده‌اند.

در بندر عدن ساکنان محلی گفته‌اند کمی پس از نیمه‌شب و سپیده‌دم، حوثی‌ها موشک‌هایی به محلات منصوره و شیخ عثمان شلیک کرده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی یمن (سبا)، پشتیبان عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن که در ریاض به‌سر می‌برد، شبه‌نظامیان حوثی چندین منطقه مسکونی در دلیع، واقع در جنوب یمن و در ۱۷۰ کیلومتری شمال عدن را بمباران کرده‌اند.

شبکه الاخباریه عربستان نیز از حمله حوثی‌ها به مارب و تعز خبر داده است.

در همین حال سایت خبری النشره نزدیک به حزب‌الله لبنان نیز از نقض آتش‌بس توسط ائتلاف عربی نوشته است. این شبکه گفته است جنگنده‌های وابسته به ائتلاف عربی بخش‌هایی از شمال و غرب شهر صعده را بمباران کردند.

از زمان نخستین بمباران ائتلاف عربی به رهبری عربستان در پایان ماه مارس در یمن، تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در درگیری‌های این کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.