ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودک‌آزاری؛ بیشترین دلیل تماس با اورژانس اجتماعی در خراسان‌ شمالی

به گفته معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌ شمالی طی سال جاری بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک‌آزاری است.

به گفته معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌ شمالی طی سال جاری بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک‌آزاری است.

قربانی گفت بیشترین کودک‌آزاری‌های گزارش شده در سطح استان خراسان شمالی در ارتباط با کودکان پسر بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دوشنبه ۵ مرداد، اسماعیل قربانی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۶ تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در سطح استان برقرار شده که ۳۵ تماس آن مربوط به کودک‌آزاری است.»

قربانی اضافه کرد که بیشترین کودک‌آزاری‌های گزارش شده در سطح استان در ارتباط با کودکان پسر بوده است.

به گفته او با توجه به وجود انواع مختلفی از کودک‌آزاری در جامعه، کودک‌آزاری موجود در سطح استان بیشتر از نوع «غفلت» است.

قربانی در این رابطه گفت: «در کودک‌آزاری از نوع غفلت به نیازهای اساسی از جمله تغذیه، پوشاک، عدم ارائه امکانات رفاهی، آموزشی، امنیت یا مهرورزی به کودک توجه نمی‌شود.»

کودک‌آزاری در چهار بخش کودک آزاری جسمی، عاطفی، جنسی و غفلت دسته‌بندی می‌شود.

در تمام نقاط ایران کودک‌آزاری به چشم می‌خورد. به‌ گفته حسین اسدبیگی، رئیس مرکز اورژانس اجتماعی کشور، در سال گذشته پنج هزار و ۱۷۵ دختر و سه هزار و ۱۸۹ پسر مورد کودک‌آزاری قرار گرفته‌اند.

این درحالی است که این آمار صرفاً کودک‌آزاری‌هایی را شامل می‌شود که به سازمان بهزیستی اطلاع داده شده و به نظر می‌آید رقم واقعی کودک‌آزاری بیش از این است.

بر پایه آمارها روزانه ۴۰ مورد کودک‌آزاری به مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گزارش می‌شود. شماری از این کودک‌آزاری‌ها به مرگ کودکان منجر می‌شود.

در ایران تنها ۱۰ سال است که کودک‌آزاری به‌عنوان «جرم عمومی» شناخته می‌شود و پیگیری آن منوط به شکایت قربانی نیست.

با وجود این، مجازات‌هایی که برای کودک‌آزاری در نظر گرفته می‌شود معمولاً متناسب با جرم نیست و بستگان درجه یک، به‌ویژه پدر، حتی در مواردی که آزار منجر به قتل کودک شود، به مجازات سنگینی نمی‌رسد.

با اینکه کودک‌آزاری جرمی عمومی است، بسیاری از نزدیکان، بستگان و از همه مهم‌تر همسایگان نیز کودک‌آزاری را امری خصوصی و خانوادگی می‌دانند و از گزارش آن خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.