ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ذبح شرعی در دانمارک ممنوع شد

وزير کشاورزی و مواد غذايی دانمارک : «حقوق حيوانات بر دين ارجحيت دارد.»

دانمارک ذبح شرعی حيوانات را به دليل مغايرت با حقوق حيوانات ممنوع کرد.

به گزارش سايت اينديپندنت، از اين پس کشتارگاه‌های سراسر دانمارک بايد پيش از ذبح حيوانات آن‌ها را بی‌حس کنند.

دن يورگنسن، وزير کشاورزی و مواد غذايی دانمارک دوشنبه ۲۷ ژوئيه، در مصاحبه‌ای با شبکه دو تلويزيون دانمارک گفت: «حقوق حيوانات بر دين ارجحيت دارد.»

پس از تصويب اين قانون، فعالان و نهاد‌های مسلمان و يهودی دانمارک به اين قانون اعتراض کردند. پيشتر گروه‌های مذهبی اسلامی و يهودی به دليل «رعايت قوانين مذهبی و شريعت» از رعايت قوانين حقوق حيوانات و ذبح آن‌ها معاف شده بودند.

اين قانون که در فوريه ۲۰۱۴ مطرح شد، هفته گذشته به تصويب رسيد و از دوشنبه در دانمارک به اجرا درآمد.

فوريه سال گذشته، ذبح يک زرافه در ملأ عام در باغ وحشی در دانمارک و دادن گوشت آن به يک شير اعتراضات بسياری را در پی داشت. اجرای اين قانون چند روز پس از اين رخداد مطرح شد.

روحانيون يهودی در واکنش به اجرای اين قانون، آن را «يهودی ستيزانه» و «مداخله آشکار به آزادی مذهب» برشمردند.

مسلمانان تنها گوشتی را می‌خورند که ذبح آن اسلامی و به اصطلاح «حلال» باشد و يهوديان بر اساس احکام دينی خود به جز گوشت مشروع يا «کوشر» نمی‌توانند گوشت ديگری تناول کنند و در هر دو آئين مذهبی، حيوان بايد در زمان ذبح زنده و هوشيار باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    با نظر جناب : m کاملآ موافقم و حقیقت را نمیتوان کتمان کرد . به امید نابودی کلیه مذاهب و ادیان ، به خصوص اسلام ناب من درآوردی محمد کذاب در جهان و برقرای صلح و آرامش واقعی فارغ از وجود به اصطلاح روحانیون مکار .

  • میکاییل

    برای مسلمانها هیچ مشکلی وجود ندارد چون بدون استثنا در کشتارگاه دام و طیور مرغ ها با یک شوک الکتریکی بی حال میشن بعدش توسط قصاب رگ گردنشون زده میشه روی نوار پاگیر نقاله بدون اینکه بال.و پر بزنن وارد اسکادلر و پرکن میشن

  • والا

    بعد این باغ وحش که خودش تضییع کننده حقوق حیواناته . اول سیرک ها و باغ وحش ها رو جمع کنند بهتر نیست؟!

  • والا

    من خودم گیاهخوارم ولی دیگه این قوانین حقوق حیوانات داره خیلی شور میشه . کم مونده در حیات وحش هم گشت ارشاد بگذارند که شیر و پلنگ، بوفالو و گوزن شکار نکنند و سیب بخورند :)

  • اتوسا

    پس از نابودی رژیم جمهوری اسلامی و به راستی اسلامی کارهای وحشیانه ای مانند 1(سربریدن جانوران به شیوه زنده 2 ( قانون وحشیانه بریدن دست و پای دزدان که بی گمان پیروان این قانون از فرزندان ابلیس خواهند بود 3( تازیانه زدن ادم ها 4( دار زدن و گرفتن جان ادم ها یکی دیگر از قوانین وحشیانه و ابلیسی است که رژیم ان را به کا ر می گیرد اگر رژیم ایران در این 36 سال از زندگی ننگین خود هر سال هزار ادم نگون بخت را به چوبه دار کشیده باشد پس این رژیم دژخیم و ابلیس نشان تاکنون 36 هزار ادم را به دار کشیده است 5 (قانون بسیار وحشیانه سنگسار که رژیم تبهکار اخوندی تاکنون چند بار ان را به کار گرفته است 6 (قانون پیمان زناشویی دختربچه ها از سن 9 سالگی با مردان بزرگسال و پیرمردان که از هنر های اخوند های بی خرد و گردن کلفت رژیم ایران است

  • احمد ایزدی

    بر اساس چه منبعی نوشته اید که «در هر دو آئین مذهبی، حیوان باید در زمان ذبح زنده و هوشیار باشد»؟ از نظر فقه اسلامی زنده بودن شرط است ولی شرطی به نام هوشیار بودن در هیچ رساله عملیه که من امروز رجوع کردم نبود. پس مسلمانها باید مشکل کمتری با این قانون جدید داشته باشند تا یهودیها.

  • علی

    دولت های اروپائی کلا تسلیم عقاید مذهبی شده اند.وقتی دولت ها اجازه می دهند که مسلمانان مدارس خود را داشته باشند آیا به این فکر کرده اند که چه چیز هائی به آنها تدریس می کنند؟آیا می دانند در تمام این مدارس همیشه باید ملائی تعالیم مذهبی را بر پایه خرافات مذهبی به خورد بچه ها دهند که نتیجه آن می شود که بعد 20 سال به سوریه و جا های دیگر بروند تا در خدمت جنایت باشند تا در خدمت علم و منطق.این همان اشتباهی است که دولت های اروپائی سال ها به آن تن داده اند و نتایج آن را هم دیده اند.

  • M

    محمد ابن عبدالله اسلامش را با بسیاری اجزای ادیان دیگر از جمله کلیمی یا یهودیت،زرتشتی و غیره گرفته است. در واقع اسلام معجونی از ادیان دیگر است بعلاوه ویژه گی ها قومی عربهای بادیه نشین صحرای عربستان در ۱۴۰۰ سال قبل. در یهودیت گوشت خوک مکروح است و محمد آنرا گرفت و داخل اسلامش کرد (در مسیحیت بالعکس گوشت شتر مکروح است!). در یهودیت کودکان پسر ختنه میشوند و محمد آنرا گرفت و وارد اسلام کرد. در یهودیت مومنان در موقع خواندن تورات باید سر خود را تکان بدهند و در اسلام هم چنین است. در یهودیت زن ستیزی وجود دارد ،سنگسار وجود دارد اینها را هم محمد گرفت و در اسلامش وارد کرد و بسیار مسائل دیگر. شاید یکی از دلایلی که محمد بسیاری از یهودیان را کشت و یا تبعید کرد این بوده باشد که این مسئله توسط یهودیان افشاء نشود. کلاً ادیان ابراهیمی مانند یهودیت و اسلام که به مقدار زیادی از آن اقتباس شده است دینهای بسیار خشن و ضد انسانی هستند. در فیلم زیر آقای سیاوش اوستا بخوبی نشان میدهد که محمد ابن عبدالله حتی نمازش را هم از بودایی ها که آنزمان در قسمتهای بزرگی از آسیا مورد توجه بوده است گرفته است(مجسمه های بادیان یا بودا در افغانستان شاهدی بر نفوذ بودیسم در قسمتهای وسیعی در آسیا بوده است). محمد بن عبدالله بخوبی توانست با ایدئولوژی اسلام بر مسند قدرت و ثروت بسیار برسد. مطلب دیگری که حائز اهمیت است این است که او چرا ویرانه ای را (خانه کعبه) مرکز ستایش مسلمین و قبله آنها کرد. پژوهشگران مینویسند که قبل از اسلام خانه کعبه بعلت وجود بتهای مختلف برای اعراب بسیار مهم بود و تجار،کاروانها و زوار بسیاری برای دیدن این بت ها (خدایان) به مکه میامدند و شهر از اینجهت وضعیت اقتصادی خوبی داشت اما با آمدن اسلام و از بین رفتن بت ها مکه از رونق افتاد و بدینجهت محمد مجبور شد شرایط را بمانند قبل برگرداند و خانه کعبه مرکز ستایش برای الله ساخته شده توسط محمد شد که تا امروز ثروت بسیاری را برای عربستان سعودی فراهم کرده است.  در زمان محمد اعراب عربستان فقیر بودند و بیشتر به قتل و غارت یکدیگر میپرداختند. اما در زمان عمر نگاه آنان به همسایه ثروتمند خود که دچار بی ثباتی سیاسی شده بود شد و با حمله و غارت ایران  وضعیت اعراب بیابانگرد کاملا دگرگون شد.جنگهای آنان با مردم سرزمینهای دیگر  بظاهر برای گسترش اسلام ولی در واقع غارت آن سرزمینها بود. آنها با تسخیر سرزمینهای دیگر و با نابودی تمدنها ایدئولوژی خود را و از طریق آن ایدئولوژی خصوصیات خود را بر آن سرزمینها تسلط و آن جوامع را تا زمان ما در جهل،خرد ستیزی و تاریکی ژرف فرو برده اند. ۱-پرویز صیاد از سیاوش اوستا میگوید نماز اسلامی تقلید از یا نماز اسلامی تقلیدی از نماز بودایی   سیاوش اوستا https://www.youtube.com/watch?v=RcJHHlP35Zk ۲-مبحث سنگسار در ویکی پدیا https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B1

  • hamid

    یعنی‌ ذبح کلیمی هم ممنوع خواهد شد چون دقیقا یکطور است فقط یکی رو به بیت المقدس است و دیگری رو به مکه و دعا خوانشان فرق دارد! شاد باشید. حمید