ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز کارزار حمايت از مادران زندانی در ایران

هدف از راه‌اندازی چنين کارزاری، دفاع از خواست‌های مادران زندانی و حق فعاليت مدنی مادران عنوان شده است.

کارزار حمايت از مادران زندانی با همت جمعی از فعالان مدنی، فرهنگی و سياسی آغاز شد.اين کارزار با شعار «همراه و در کنار مادران زندانی» کار خود را آغاز کرد.

يکی از دلایل اصلی راه‌اندازی اين کارزار، نامه اخير نرگس محمدی درباره رنج مادران زندانی عنوان شده است

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر ايران، يکی از دلایل اصلی راه‌اندازی اين کارزار، نامه اخير نرگس محمدی مدافع حقوق بشر از زندان بود که درباره رنج مادران زندانی سخن گفته بود.

هدف از راه‌اندازی چنين کارزاری، دفاع از خواست‌های مادران زندانی و حق فعاليت مدنی مادران عنوان شده است.

برخی از از فعالان مدنی، فرهنگی و سياسی با نگارش متنی که در ذيل می‌آيد به چرايی راه‌اندازی کارزار حمايت از مادران زندانی پرداخته‌اند: «هر انسانی از جمله زنی که مادر است حق فعاليت مدنی دارد. او بايد در انتخاب خود آزاد باشد. هر محدوديتی از جمله سوء استفاده از کودکان برای منع مادر از فعايت مدنی عملی ناپسند است. مادرانی که به خاطر فعاليت‌های مدنی پشت ميله‌های زندان‌اند مقصر دوری از بچه‌هايشان نيستند، آنها فعاليت‌های مدنی و مسالمت‌آميز برای ايجاد آينده‌ای بهتر را انتخاب کرده‌اند نه زندان را. مادران زندانی آزادی خود را قربانی تضمين آزادی‌های اجتماعی، امنيت و رفاه برای کودکان خود و ساير کودکان کرده‌اند. حال چرا اين مادران از حق مادری محروم می‌شوند؟ چرا کودکان از آغوش گرم مادرشان جدا می‌شوند؟ مگر نه اين که خانواده نهاد بنيادين جامعه است؟ چرا صرف خواست‌های مدنی سبب از بين رفتن بسياری از خانواده‌ها شده است؟ با هم و در کنار هم خواستار آزادی مادران زندانی هستيم.»

در پی اعلام اين خبر در فيس‌بوک نيز صفحه‌ای با نام «کمپين حمايت از مادران زندانی» راه‌اندازی شده تا به انتشار اخبار اين کارزار بپردازد.

فعالان اين کارزار در اولين اقدام خود در اطلاعيه‌ای از مادران زندانی خواسته‌اند تا خاطره‌ای «مادرانه» خود را از زندان‌های دور و نزديک‌شان بنويسند.

در بخشی از اين اطلاعيه آمده است: «وقت آن است تا زنان پيشگام در شکستن تابوهای قدرت‌مدار و مردانه،‌ با نوشتن يک خاطره «مادرانه» از زندان‌های دور و نزديک کمپين حمايت از مادران زندانی را حمايت کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    چرا برای پدرها چنین کارزاری راه نیانداختند؟! یعنی اینها هم مثل جمهوری اسلامی عقیده دارند مادر بودن مقدسه و زیر پای مادران بهشته ؟!! پس باید این مادران زندانی هم توبیخ بشن که چرا به جای نگهداری از بچه هاشون، مبارزه مدنی کردند !!!