ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پ ک ک دو سرباز ترکیه را در مرز این کشور با ایران کشت

شبه‌نظاميان حزب کارگران کردستان، پ‌ ک ک، يک خودروی کشاورزی، حامل دو تُن مواد منفجره را به يک قرارگاه ژاندارمری در شرق ترکيه فرستادند.

در پی حمله انتحاری به مقر ژاندارمری شهر آغری در مرز دوبايزيد، مرز زمينی بين ترکيه و ايران، دو سرباز ترکيه کشته و ۲۴ تن ديگر مجروح شدند.

عکس از آرشیو - مرز دوبایزید، مرز ترکیه با ایران

خبرگزاری آسوشيتدپرس، يکشنبه دوم اوت/ ۱۱ مرداد از قول مقامات محلی گزارش داد، شبه‌نظاميان حزب کارگران کردستان، پ‌ ک ک، يک خودروی کشاورزی که حامل دو تُن مواد منفجره بود را به يک قرارگاه ژاندارمری در شرق ترکيه فرستادند.

در اثر اين انفجار خسارات بسياری به ساختمان ژاندارمری آغری وارد شده است. سربازان زخمی نيز به بيمارستان منتقل شده‌اند.

مرز دوبايزيد يکی از پرترددترين مرزهای زمينی بين ايران و ترکيه است. در پی انفجار مين در مسير قطار تهران-آنکارا، حرکت قطارهای اين خط ريلی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

مقامات ترکيه اعلام کرده‌اند که از آغاز حمله‌های جنگنده‌های اين کشور به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق و شمال سوريه نزديک به ۲۶۰ از اعضای پ ک ک کشته شدند.

در پاسخ به اين حملات، شبه‌نظاميان پ ک ک دست کم ۲۴ سرباز ترکيه را کشته‌اند.

حزب کارگران کردستان هنوز آماری از تعداد کشته‌شدگان خود نداده است. گزارش‌ها از فعالان کرد محلی حاکی از آن است که شنبه يکم اوت دست کم شش خانه در شهر زرگل در حمله نظاميان ترکيه تخريب و هشت غيرنظامی کشته و ۱۲ تن ديگر زخمی شدند.

دولت اقليم کردستان در شمال عراق روز گذشته از حزب کارگران کردستان خواست که پايگاه‌های خود را در شمال عراق تخليه کند.

دولت ترکيه اعلام کرده است که در زمان حمله اطمينان حاصل کرده بودند که غيرنظاميان در آن منطقه وجود نداشتند و ادعا کرد که پ ک ک در بعضی مواقع از غيرنظاميان به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    اهداف طرح ایده پان ترکیسم و پان آذریسم کدامند؟ مسئله پان آذریسم یا به اصطلاح اتحاد دو آذربایجان پس از فروپاشی شوروی به طور جدی مطرح شد اما واقعیت این است این ایده توسعه طلبانه بیشتر توسط روسها وکمونیست ها با اهداف ذیل بویژه درهنگام تاسیس فرقه دموکرات آذربایجان درسال 1324 ه.ش مطرح گردید: الف) جایگزین کردن احساسات ضد ایرانی به جای احساسات ضد روسی در بین مردم آذربایجان جدا شده از ایران ومسلمانان قفقاز با تبلیغ این امر توسط کمونیست ها که طی قراردادهای گلستان و ترکمنچای ، آذربایجان واحد بین تزارها و روس ها تقسیم شد وبرای برخورداری مردم آذربایجان جنوبی (ایران) از مزایای زندگی کمونیستی ، باید آذربایجان ایران به آذربایجان شمالی (شوروی) ملحق شود. البته مطالعه دقیق تاریخ، تحریف کامل این مطلب توسط کمونیست ها را نمایان می سازد زیرا امضا کنندگان قراردادها، رژیم پادشاهی ترکان قاجار بودند و نه فارس ها که قومی همانند سایر اقوام ایرانی هستند. ب‌) ایجاد تغییرات فرهنگی در قفقاز و آذربایجان جدا شده از ایران به سود فرهنگ روسی و برعلیه فرهنگ اسلامی ایران مانند تغییر الفبا ومبارزه با زبان فارسی و عربی. ت‌) ایجاد گسست فرهنگی بین ایران و قفقاز به خصوص میان ایران وآذربایجانی های جداشده از ایران که به رغم جدایی جغرافیایی ، ازلحاظ فرهنگ، مذهب، زبان و پیشینه ادبی و تاریخی جزیی از ملت ایران محسوب می شوند وشاعران بزرگی مثل نظامی گنجوی وخاقانی وشیروانی از میان آنان برخواسته اند. ث‌) مشغول کردن مقامات ومسئولان ایرانی به رفع خطر تجزیه مجدد ایران وبه انفعال کشانیدن آنان در قبال سرنوشت مسلمانان قفقاز. ج‌) استفاده از اندیشه آذربایجان واحد در ترکیب جمهوری های شوروی وتجزیه ایران به عنوان اهرم فشار برای اخذ امتیازات اقتصادی سیاسی بویژه در دوران جنگ سرد و در زمان حاکمیت رژیم پهلوی که ایران تحت سلطه آمریکا قرار داشت. نکته قابل توجه این است که آذری های ایران در طول تاریخ ، از جنگ پر افتخار چالدران ومقاومت دلیرانه در برابر توسعه طلبی ترکان عثمانی ، واقعه مشروطیت و حرکت به سوی تهران ونیز در جریان انقلاب اسلامی ثابت کرده اند که تحت هیچ شرایطی روحیه جدایی طلبی ندارند. اما پان ترکیست ها وپان آذریست ها تلاش دارند چنین القاء نمایند که در طول تاریخ یک جنبش سراسری و روحیه جدایی طلبی در ایران وجود داشته است.