ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان هواپيمايی ايران: سالانه ۸۰ تا ۹۰ هواپيمای بوئينگ و ايرباس خريداری می‌کنيم

سرپرست سازمان هواپيمايی ايران گفته «ايران در فاز اول بايد سالانه حدود ۸۰ تا ۹۰ فروند هواپيما از دو غول هواپيماسازی يعنی بوئينگ و ايرباس برای نوسازی ناوگان هوايی خود خريداری کند.»

سازمان هواپيمايی ايران از خريد سالانه ۸۰ تا ۹۰ فروند هواپيمای بوئينگ و ايرباس برای نوسازی ناوگان فرسوده هوايی خود خبر داد.

بازسازی ناوگان هوایی فرسوده ایران در گروی برجام (عکس: آرشیو)

محمد خداکرمی، سرپرست سازمان هواپيمايی ايران به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا گفت: «ايران در فاز اول بايد سالانه حدود ۸۰ تا ۹۰ فروند هواپيما از دو غول هواپيماسازی يعنی بوئينگ و ايرباس برای نوسازی ناوگان هوايی خود خريداری کند.»

سن متوسط ناوگان هوايی ايران ۲۳ سال است که دو برابر متوسط سطح جهانی به شمار می‌رود. توافق هسته‌ای اخير ميان ايران و قدرت‌های جهانی و لغو تحريم‌های خريد و فروش هواپيما، می‌تواند فرصتی برای تجديد و نوسازی ناوگان هوايی ايران باشد.

سرپرست سازمان هواپيمايی ايران درباره روند نوسازی ناوگان هوايی گفت که بخشی از هواپيماهای تازه ‌وارد جايگزين هواپيماهای قديمی می‌شود و بخش ديگری از آن برای پاسخگويی به نيازهای جديد در صنعت حمل و نقل هوايی است. بر اين اساس ایران سالانه نيازمند اضافه کردن ۸۰ تا ۹۰ فروند هواپيما به ناوگان هوایی‌اش است تا در مدت ۵ سال بتواند ۳۰۰ فروند هواپيمای فعال داشته باشد.

خداکرمی درباره منابع مالی خريد هواپيما نيز گفت: نبايد خريد هواپيما از طريق نقدی صورت گيرد، بلکه با استفاده از کمک‌های دولتی، منابع صندوق توسعه ملی و وام‌های خارجی انجام پذير است.

مسئولان صنعت هوايی غربی نيز پيش از اين تأکيد کرده بودند که کشور ايران با جمعيت تقريبی ۸۰ ميليون نفر به ۴۰۰ فروند هواپيمای جديد نياز دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    با کدام کمک دولتی ؟! اسکناس های بدون پشتوانه را  را قبلا چاپ و خرج  کرده اند! ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ، روز جمعه ۹ مرداد به مجلس ارتجاع گزارش کرده است که ’دلارهای بلوکه‌شده’ حدود ۳۰ میلیارد دلار است اما از این مبلغ تنها ۶ میلیارد دلار سهم دولت می‌شود چرا که ۲۳ میلیارد دلار آن منابع بانک مرکزی بوده است!. پیش از این سران دولت رقم پول بلوکه شده رژیم را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار اعلام کرده بودند و به این ترتیب وعده حل مشکلات اقتصادی را به مردم می‌دادند.!!