ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد علی زم: «يک و نيم ميليارد جمعيت جهان دنبال گردشگری حلال‌اند»

محمد علی زم توسعه «گردشگری حلال» را «يک راهکار عملی برای دعوت جهانيان به مشاهده ايران رئوف، ايران مهربان و ايران دلسوز به حال انسان» دانست.

محمد علی زم، معاون فرهنگی اجتماعی دبيرخانه شورای عالی مناطق آزاد، يکشنبه ۱۱ مرداد، «بسط و توسعه گردشگری حلال» را تنها راه رونق اقتصادی ايران برشمرد و گفت: «يک و نيم ميليارد جمعيت دنيا که حدود يک چهارم جمعيت دنيا را تشکيل می‌دهند در پی گردشگری حلال هستند.»

گردشگران خارجی در حال زیارت- عکس از محسن رحیمی

معاون فرهنگی دبيرخانه شورای عالی مناطق آزاد در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، با تشريح ويژگی‌های «گردشگری حلال» و جاذبه اين نوع گردشگری برای مسلمانان، از زيارتگاه امام هشتم شيعيان به عنوان «برند جهانی» ياد کرد و گفت: «روزی بود که کليسا و مسيحيت سرود خوان صلح جهانی بود اما فروريزی هيمنه دروغين مسيحيت سياسی در عواطف و احساسات جهانی، دنيا را بی‌سرودخوان کرده است و ايران انقلاب اسلامی می‌تواند امروز بهترين مکتب صلح‌خواه جهانی قلمداد شود.»

زم در ادامه با مهم دانستن «زبان و ادبيات» مذاکرات هسته‌ای ايران در حل مشکلات «سرزمين‌های اسلامی»، توسعه «گردشگری حلال» را  «يک راهکار عملی برای دعوت جهانيان به مشاهده ايران رئوف، ايران مهربان و ايران دلسوز به حال انسان» دانست.

معاون فرهنگی اجتماعی دبيرخانه شورای عالی مناطق آزاد، از بی‌توجهی به سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی ايران ابراز نارضايتی کرد و اين سه سازمان تلفيق شده را «تهی از کارشناسان خبره، فاقد سرمايه‌های مورد نياز و دارای قوانين پژمرده و مقررات راکد» دانست و از آن با عنوان «يک بچه سر راهی» ياد کرد.

او گردشگری حلال را برگرفته از اقتصاد مقاومتی دانست و تنها مانع «تحقق ماندگاری و جذاب کردن صنعت گردشگری حلال» را «فقدان خلاقيت» عنوان کرد و با اشاره به سه نوع گردشگری «طبيعت، تاريخ و فرهنگ» گفت: «اين سه نوع مشتريان گردشگری در جهان، مطلقاً دنبال فساد نبوده، چرا که به خوبی با قوانين جامعه ايران آشنا هستند و گردشگرانی که در پی کامجويی نفسانی هستند هرگز ايران را مقصد خود نمی‌دانند.»

طبق آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۴، تعداد کل گردشگران جهان حدود ۲.۱ ميليارد تن است که از اين تعداد گردشگر، ايران تنها ۳۴ صدم درصد سهم می‌برد.

بر اساس اين گزارش، فرانسه با ۸۵ ميليون گردشگر ورودی رتبه اول در جهان و عربستان سعودی با ۱۷ ميليون گردشگر ورودی در سال رتبه اول در خاورميانه را داراست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.