ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک کارگر شهرداری در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود اقدام به خودسوزی کرد

معصومه بیات: « به عنوان عضو شورای شهر ملارد می‌گويم که حقوق و مزايای کارکنان شهرداری ملارد نسبت به خيلی از ادارات ديگر بهتر است.»

يکی از کارگران شهرداری ملارد در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد و اضافه کار پرسنل شهرداری، تهديد و تلاش به خودسوزی کرد.

عکس از آرشیو

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، آنا، به نقل از معصومه بيات، عضو حقوقدان شورای شهر ملارد، اين خبر را تأييد کرد و وضعيت جسمانی اين کارگر را «مطلوب» عنوان کرد و گفت: «اين کارگر معتقد بود که در محاسبه حق شبکاری در حق او تضييع شده است. او دچار سوختگی نشده چون در حال تهديد به انجام خودسوزی بوده و آتشی روشن نشده است.»

بيات با اذعان به اين که دستمزد کارگران شهرداری ملارد با تأخير پرداخت می‌شود، ادامه داد: « به عنوان عضو شورای شهر ملارد می‌گويم که حقوق و مزايای کارکنان شهرداری ملارد خوشبختانه نسبت به خيلی از ادارات ديگر بهتر است.»

اين عضو شورای شهر ملارد با ابراز «تأسف» از اين که «خودسوزی در ملارد باب شده است»، گفت: «چند سال پيش هم يک کارگر شهرداری در اعتراض به اخراجش از شهرداری با خانواده‌اش جلوی ساختمان شهرداری آمد و خود را آتش زد که هنوز صدمات به جا مانده از آن اتفاق درمان نشده است.»

او دليل تعويق پرداخت حقوق کارگران شهرداری ملارد را «کاهش ساخت و سازها» دانست و ابراز اميدواری کرد که تا پايان هفته حقوق معوقه کارکنان پرداخت شود.

طی ماه‌های اخير، چندين مورد از خودسوزی کارگران به دليل شرايط دشوار کار، عدم پرداخت حقوق و دستمزد و اختلافات با کارفرما گزارش شده‌ است.

آمارهای غير رسمی از رشد اعتراضات کارگری، موارد اقدام به خودکشی و خودسوزی توسط کارگران در سال جاری خبر می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خودسوزی کارگران؛ راه دیگری برای اعتراض نیست؟ | The Union Of People's Fedaian Of Iran

    […] نبوده است. از اقدام به خودسوزی کارگران طلای آق دره و یک کارگر شهرداری ملارد، تا خودسوزی یک کارگر زن در مشهد و کارگر بیمارستان […]