ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تخفیف» در مجازات ۲۰ نفر از محکومان امنيتی در ایران

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ایران از «آزادی و کاهش مجازات» ۲۰ نفر از محکومان امنيتی خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ایران از «آزادی و کاهش مجازات» ۲۰ نفر از محکومان امنيتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محسنی‌اژه‌ای در نشست رسانه‌ای روز دوشنبه ۱۲ مرداد / ۳ اوت خود گفت: «‌۲۰ نفر از محکومان امنيتی در روز عيد فطر مشمول عفو شدند. از اين تعداد ۱۶ نفر آزاد شدند و مجازات حبس چهار نفر نيز تقليل پيدا کرد.»

محسنی‌اژه‌ای نامی از این افراد نبرد.

«محکومان امنیتی» اصطلاحی است که در جمهوری اسلامی به زندانیان سیاسی اطلاق می‌شود.

پس از رویدادهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ خورشیدی ده‌ها تن از فعالان سیاسی و اجتماعی، فعالان حقوق بشری و روزنامه‌نگاران زندانی شدند. حکومت ایران از این رویداد به‌عنوان «فتنه» یاد می‌کند و دستگیرشدگان را «فتنه‌گر» می‌نامد.

با این حال هنوز بسیاری از زندانیان این دوره، از جمله میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، سه تن از رهبران جنبش موسوم به سبز به‌رغم درخواست‌های مکرر جهانی از جمهوری اسلامی برای آزادیشان، هنوز در زندان‌ها به‌سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    تانگوی اتمی اوباما با اونا! فرخ حیدری ...... تازه بعد از اين همه سال، کيست که نداند خمينی .. اساسآ در فضای باز سياست خارجی جيمی کارتر که به «جيمی کراسی» معروف شد سر از حجره های تاريک تاريخ بيرون آورد؛ با امواج همين بنگاه سخن پراکنی دولت فخيمه انگليس يعنی «بی بی سی» معروف شد و اوج گرفت، و سرانجام با «ايرفرانس» همراه با يک طياره دربست پر از وکيل و وزير و نخست وزير و رئيس جمهور جايگزين، با سلام و صلوات وسط پايتخت فرود آمد! ...... درست در همين سرفصل تعيين کننده که دول غربی ميتوانستند با اعمال يک دور «تحريم» بيشتر و فشار افزونتر بر گلوگاه اقتصادی رژيم و مسدود کردن شاهرگ حياتی هيولا، بدون نياز به «گزينه نظامی» و شليک حتی يک گلوله، نظام سست بنياد ولايت فقيه را به ستوه درآورده و وادار به «تسليم کامل» در مناقشه اتمی کنند، باز هم مثل همه مقاطع حساس حيات رژيم اسلامی طی سه چهار دهه اخير، قدرتهای جهانی و بخصوص بانيان «سياست مماشات با ملايان» برای پرهيز از رسيدن اين دايناسورهای دنيای مدرن به مرحله «برگشت ناپذير» سقوط يا فروپاشی و انقراض، با حسابگری سودجويانه ای دست بکار شدند و با گشاده دستی بسيار، ميز مذاکره چيدند و فرشهای قرمز گستردند... و با قاتلين فرزندان رشيد ايران زمين و نمايندگان ابوداعش شيعی و پدرخوانده تروريسم دولتی وارد معامله شدند...