ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار مرگ معتادان در ایران «پنج درصد» افزایش یافت

علی‌رضا جزينی، قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که آمار مرگ‌ومير معتادان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزايش يافت.

علی‌رضا جزينی، قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که آمار مرگ‌ومير معتادان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزايش يافت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) علی‌رضا جزينی روز سه‌شنبه ۱۳ مرداد / ۴ اوت در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت که در اين مدت ۵۹۶ نفر از معتادانی که جان خود را از دست داده‌اند مرد و ۷۰ نفر زن بوده‌اند.

جزینی علت مرگ اين افراد را «مسموميت حاد، مصرف زياد، وجود مواد مخدر در شکم، تزريق و عفونت‌هايی مانند ايدز و هپاتيت و مصرف روان‌گردان‌ها» دانست.

در مهرماه سال جاری بابک دین‌پرست، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفته بود که در پنج ماهه نخست سال جاری، مرگ‌ومیر ناشی از اعتیاد، در سراسر ایران ۳. ۶ درصد و در تهران ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به‌گفته قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته سه هزار نفر به علت اعتياد در ایران جان باختند که ۳۰۰ نفر از آن‌ها زن بودند.

سال گذشته اعلام شده بود که مرگ‌ومیر ناشی از اعتیاد، ۳. ۳ درصد کاهش یافته است.

علی‌رضا جزينی تعداد قاچاقچیان و توزيع‌کنندگان مواد مخدر که در سال جاری دستگیر شده‌اند را ۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر معتاد متجاهر نیز در سطح کشور جمع‌آوری شده‌اند.

همچنين ۲۵ هزار نفر از نقاط آلوده به مواد مخدر در سطح ایران جمع‌آوری شده‌اند که در مجموع برای افراد دستگيرشده که بيش از ۱۱۰ هزار نفر هستند پرونده‌های قضايی تشکيل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.