ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران به شبکه جهانی بی‌بی‌سی مجوز فعالیت یک هفته‌ای داد

سخنگوی وزارت ارشاد خبر رفع تعلیق شبکه جهانی بی‌بی‌سی در ایران را تکذیب و از صدور مجوز فعالیت یک هفته‌ای برای شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی به منظور تهیه گزارش‌هایی پیرامون مسائل هسته‌ای خبر داد.

سخنگوی وزارت ارشاد خبر رفع تعلیق شبکه جهانی بی‌بی‌سی در ایران را تکذیب و از صدور مجوز فعالیت یک هفته‌ای برای شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی به منظور تهیه گزارش‌هایی پیرامون مسائل هسته‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با رد تلویحی خبر رفع تعلیق فعالیت بی‌بی‌سی در ایران، گفته است که «بحث بازگشایی دفتر بی‌بی‌سی در تهران فعلاً مطرح نیست، بلکه تنها یک مجوز محدود برای یک فعالیت خبری یک هفته‌ای با هدف تهیه گزارشی موردی پیرامون موضوع هسته‌ای به BBC WORLD داده شده است.»

سخنگوی وزارت ارشاد مجوز یک هفته‌ای صادر شده را مربوط به هفته آخر مرداد اعلام کرد و از حضور یک تیم خبری هلندی با مجوز فعالیت برای شبکه جهانی بی‌بی‌سی و با هدف تهیه گزارش‌هایی پیرامون موضوع هسته‌ای به ایران خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد تأکید کرده است این مجوز در پی درخواست این شبکه خبری تلویزیونی و از سوی کمیته‌ای سه جانبه متشکل از نمایندگان وزارت ارشاد، وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داده شده است. به گفته نوش‌آبادی مقرر شده است که فعالیت این گروه خبری با رعایت تمامی جوانب و شئونات مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران و فعالیت رسانه‌ای تعریف شده در کشور باشد.

نوش‌آبادی همچنین افزود شبکه جهانی بی‌بی‌سی پیش از این هم در ایران فعالیت داشته و حتی در دولت قبل هم این فعالیت برقرار بوده است.

به گفته نوش‌آبادی شبکه خبری تلویزیونی بی‌بی‌سی در تهران دفتر دارد ولی فعالیت آن چند سال پیش به حالت تعلیق درآمد. او این خبر که «وزارت ارشاد از فعالیت دفتر این شبکه در تهران، رفع تعلیق کرده است»؛ را تکذیب کرد و گفت «این موضوع فعلاً هم مطرح نیست و در دستور کار ما قرار ندارد.»

پیش‌تر خبرگزاری تسنیم از صدور مجوز فعالیت شبکه خبری بی‌بی‌سی توسط وزارت ارشاد دولت یازدهم خبر داده بود.

نوش‌آبادی همچنین با اشاره به فعالیت رسانه‌های متعدد خارجی در ایران که بسیاری از آن‌ها در تهران هم دفتر دارند، صدور هرگونه مجوز به شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی را تکذیب و تأکید کرد: «بی‌بی‌سی فارسی در تهران دفتر ندارد. ضمن این‌که فعالیت‌های این شبکه در راستای انعکاس واقعیت‌های جامعه ایران نبوده و هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت به این شبکه داده نشده است.»

پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ ابتدا جان لاين، خبرنگار دائم شبکه راديو و تلويزيون بی‌بی‌سی در ایران اخراج شد و پس از مدتی فعالیت دفتر این شبکه در تهران متوفق گردید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    بی بی سی که نهایت خوش رقصی خود را میکند . این شیره مالی است و بس.

  • خشایار

    خوب اخه تو  بی بی سی  کسی دیگه حرفی از تغییر  نظام نمی زنه وتقریبا دست خودی هاست *** به هر  حال تلاشهای اصلاح طلبها و ملی مذهبی ها  برای حفظ موقتی این حکومت جواب داده. راستی پسر ظریفم که در عروسی دختر جان کری تشریف داشته. جالب اکه این خبر مربوط به افراد غیر خودی بود ملی مذهبی ها خبر گذاری ها را به اتش میکشیدند .