ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهاره هدایت با وجود پایان دوران محکومیت‌اش در زندان است

بیش از یک ماه است بهاره هدایت زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین، با پایان یافتن دوران حبس از زندان آزاد نشده است.

بیش از یک ماه است بهاره هدایت زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین، با پایان یافتن دوران حبس از زندان آزاد نشده است.

به گزارش تارنمای کلمه، بهاره هدایت، فعال دانشجویی از نزدیک به پنج سال و نیم قبل در زندان اوین است.

او در دی‌ماه سال ۸۸ بازداشت و پس از طی دوره‌ بازجویی و انفرادی به هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. یک سال بعد با تشکیل پرونده‌ای جدید و ابلاغ شش ماه حبس دیگر، این فعال دانشجویی درمجموع به هشت سال حبس محکوم شد.

حکم صادره برای بهاره هدایت یکی از سنگین‌ترین احکام قضایی علیه دانشجویان از ابتدای تأسیس انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۲، حکم بهاره هدایت باید به پنج سال و نیم تقلیل یابد.

بر اساس این ماده قانونی، هرگاه فردی جرائم متعددی تا سه جرم مرتکب شود که هر کدام مجازات‌های حبس مختلفی داشته باشد، آن مجازات‌ها با یکدیگر جمع نمی‌شوند بلکه تنها بیشترین مجازات اجرا می‌شود.

در صورت اجرای این ماده بهاره هدایت می‌توانست اواخر خردادماه سال جاری آزاد شود. تاکنون مقامات قضایی با طفره رفتن از اجرای این قانون از آزادی بهاره هدایت جلوگیری کرده‌اند.

بر اساس گزارش تارنمای کلمه، نصیرپور مسئول اجرای احکام دادسرای اوین، به خانواده‌های زندانیان اعلام کرده که پرونده‌های مشمول ماده ۱۳۴ را برای بررسی و اعمال به دادستانی فرستاده است. بنا به گفته این مقام مسئول اجرای این قانون الزام‌آور است و نمی‌توان به‌طور سلیقه‌ای با آن برخورد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    بی قانونی و خودسری مقامات قضایی و انتظامی نشان روشن دیکتاتوری و نه مردمسالاری است! نابود باد استبدادآخوندی و برقرار باد دمکراسی!