ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأیید حکم ۲۳ سال حبس برای معترضان حمله به بند ۳۵۰ اوین

دادگاه تجديدنظر حکم بيش از ۲۳ سال حبس برای شش تن از کسانی را که در جريان اعتراض به حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین بازداشت شده بودند، عيناً تأييد کرد.

دادگاه تجديدنظر حکم بيش از ۲۳ سال حبس برای شش تن از کسانی را که در جريان اعتراض به حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین بازداشت شده بودند، عيناً تأييد کرد.

زندان اوین

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، تأیید این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران به رياست قاضی زرگر، صورت گرفته است.

معترضان به حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین در بهمن‌ماه سال گذشته، در حالی که بدون دادن وقت دفاع و بدون حضور وکيل تنها يک جلسه دادگاه برای رسيدگی به پرونده‌شان تشکیل شد در مجموع به ۲۳ سال و ۹ ماه حبس تعزيری محکوم شدند. از ميان آن‌ها ميلاد پورعيسی، روزنامه‌نگار به شش سال و سه ماه و باقی افراد هر کدام به سه سال و نيم زندان محکوم شدند.

پیش از این هرانا از بازداشت هفت تن به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی عليه حمله به بند ۳۵۰ خبر داده بود. سهراب صالحين، نادی صبوری، ميلاد پورعيسی، جواد مهاجری، ستاره داودی و احمدرضا حائری نام شش تن از اين افراد بود و از هويت و حکم صادره عليه هفتمين نفر اطلاع دقيقی در دست نيست.

در روز پنج‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه، در حمله مأموران امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین، بیش از ۳۰ زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و گروهی از آن‌ها نیز به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

در پی آن جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی این بند همراه با گروهی از فعالان سیاسی – مدنی و مردم، در چندین نوبت دست به تجمع اعتراضی زدند و گروهی از زندانیان سیاسی نیز اعتصاب غذا کردند.

تجمع مقابل مجلس و دادستانی کل کشور هیچ بازداشتی به همراه نداشت. در تجمع مقابل دفتر ریاست جمهوری هفت نفر از شرکت‌کنندگان از سوی سپاه پاسداران، دستگیر شدند. تمامی این بازداشت‌شدگان به بند ۲ الف زندان اوین که تحت مدیریت سپاه اداره می‌شود، منتقل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.