ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم هفتادمین سالگرد انفجار اتمی در هیروشیما برگزار شد

شهروندان ژاپنی با یک دقیقه سکوت یاد قربانیان انفجار بمب اتم در هیروشیما را گرامی داشتند. ۷۰ سال پیش با حمله اتمی آمریکا به این شهر حدود ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند.

شهروندان ژاپنی با یک دقیقه سکوت یاد قربانیان انفجار بمب اتم در هیروشیما را گرامی داشتند. ۷۰ سال پیش با حمله اتمی آمریکا به این شهر حدود ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند.

مراسم سکوت رأس ساعت هشت و ۱۵ دقیقه صبح به‌وقت محلی، با شرکت ده‌ها هزار نفر در کنار بنای صلح این شهر برگزار شد. در ساعت هشت و ۱۵ دقیقه صبح روز ششم اوت سال ۱۹۴۵ آمریکا بمب اتم را بر سر هیروشیما خالی و این شهر را به دوزخی تبدیل کرد.

در این مراسم مرکزی سالانه، فرستاده‌هایی از ۱۰۰ کشور جهان نیز حضور داشتند که بی‌سابقه بود.

کازومی ماتسویی، شهردار هیروشیما، در فراخوان صلح خود خواهان برچیده شدن سلاح‌های اتمی شد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر محافظه‌کار ژاپن در سخنان خود اعلام کرد که ماه سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ژاپن پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را برای برچیدن سلاح‌های هسته‌ای ارائه خواهد داد.

کمی پیش از هفتادمین سالگرد فاجعه هیروشیما، دولت آبه اصلاحات امنیتی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن به ژاپن اجازه داده می‌شود در کنار آمریکا در خارج از کشور دست به عملیات نظامی بزند. ایالات متحده با سپر هسته‌ای خود امروز از مهم‌ترین شرکای امنیتی ژاپن به‌شمار می‌رود.

پس از انفجار اتمی هیروشیما - ۱۹۴۵

حملاتی که همچنان مورد مناقشه است

سه روز پس از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، دومین حمله اتمی این کشور به شهر ناگازاکی صورت گرفت و ۷۰ هزار شهروند ژاپنی دیگر کشته شدند. هزاران نفر نیز تا زمان حاضر همچنان از اثرات آلودگی هسته‌ای این انفجارها رنج می‌کشند.

حملات اتمی آمریکا به ژاپن تا به امروز در ایالات متحده مورد مناقشه است. بیشتر شهروندان آمریکایی همچون گذشته آن را توجیه می‌کنند اما بسیاری از مورخان به‌رغم تسلیم ژاپن در ۱۵ اوت، این حملات را در جنگ جهانی دوم تعیین‌کننده نمی‌دانند.

ژاپن در جنگ جهانی دوم در کنار آلمان نازی علیه اتحاد شوروی و هم‌پیمان‌های غربی‌اش جنگید. پس از جنگ این کشور به یک شریک مهم آمریکا تبدیل شد در حالی که آمریکا هرگز به‌طور رسمی از حملات اتمی خود عذرخواهی نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.