ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو نماینده حزب دمکرات آمریکا به مخالفان توافق هسته‌ای پیوستند

سناتور چاک شومر از نيويورک و اليوت انگل، عضو کميته سياست خارجی مجلس نمايندگان آمریکا، دو نماینده برجسته حزب دمکرات اعلام کردند که به توافق هسته‌ای با ايران رأی مثبت نخواهند داد.

سناتور چاک شومر از نيويورک در مجلس سنا و اليوت انگل، عضو کميته سياست خارجی مجلس نمايندگان آمریکا، دو نماینده برجسته حزب دمکرات اعلام کردند که به توافق هسته‌ای با ايران رأی مثبت نخواهند داد.

چاک شومر، سناتور مجلس سنا و اليوت انگل، عضو کميته سياست خارجی مجلس نمايندگان آمریکا

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، چاک شومر، صدای بانفوذ جامعه یهودی در کنگره آمریکا و طرفدار اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «پس از مطالعه [متن توافق] با جزئیاتش، در این‌باره خیلی فکر کردم و تصمیم گرفتم که با این توافق مخالفت کنم. من به سود مخالفان توافق رأی خواهم داد.»

شومر گفت: «بهتر است تحریم‌ها باقی بمانند و تحریم‌های موازی علیه کشورهای دیگر اعمال شود و بار دیگر راه دشوار دیپلماسی در پیش گرفته شود.»

اليوت انگل نيز گفته است به اين توافق‌نامه رای منفی خواهد داد چرا که نتوانسته قانع شود که ايران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

انگل همچنین افزوده است که چنین توافقی موقعیت ایران به‌عنوان عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه را تقویت خواهد کرد.

این استدلال‌ها سه‌شنبه ۴ اوت / ۱۳ مرداد از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز عنوان شده بود.

نتانیاهو که به دعوت سازمان‌های یهودی در آمریکا از طریق کنفرانس ویدئویی سخن می‌گفت اعلام کرد که توافق هسته‌ای ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر با ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران کافی نخواهد بود.

او از جامعه یهودیان آمریکا خواست تا با توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ به مخالفت برخیزند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه ۵ اوت / ۱۴ مردادماه در سخنرانی در دانشگاه «آمریکن» در واشنگتن دی‏‌سی، از سیاست خود برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران دفاع کرد و مخالفان توافق در مجلس نمایندگان را جنگ‌طلبان نشسته بر صندلی‌ها خواند.

طبق قانون نقد و بررسی توافق هسته‌ای با ایران که در ماه مه توسط اوباما اعلام شد، نمایندگان کنگره آمریکا تا تاریخ ۱۷ سپتامبر برای تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان وقت دارند. در صورت مخالفت کنگره اوباما می‌تواند نظر کنگره را وتو کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.