ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی: توافق هسته‌ای از خطوط قرمز رهبری عبور کرده

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت نمايندگان مجلس در برابر تأييد و يا رد «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) و توافق هسته‌ای که به گفته وی از «خطوط قرمز رهبری» عبور کرده، مسئول هستند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در نماز جمعه امروز، ۱۶ مردادماه گفت نمايندگان مجلس در برابر تأييد و يا رد «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) و توافق هسته‌ای که به گفته وی از «خطوط قرمز رهبری»  عبور کرده، مسئول هستند.

علم‌الهدی: اگر نمايندگان به اين نتيجه برسند که رد توافقنامه هزينه دارد و يا عدم تأييد آن به نفع ملت است بايد در برابر تصمیم‌شان پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، علم‌الهدی گفت: «نمايندگان مجلس بايد در برابر تک‌تک آرايی که از مردم به دست آوردند پاسخگو باشند و لذا در خصوص عبور از خطوط قرمزی که رهبری بارها آن‌ها را اعلام کردند در برابر تأييد و يا رد اين برجام و قطعنامه مسئول هستند.»

این عضو مجلس خبرگان افزود: «هر چند که در اين توافقنامه اصول رهبری نقض شده است اما اگر نمايندگان به اين نتيجه برسند که رد اين توافقنامه برای کشور هزينه زيادی دارد و يا عدم تأييد آن به نفع ملت است بايد خود در برابر هر تصميمی که می‌گيرند پاسخگو باشند و اين به خود آنان مربوط است.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه، مواردی را به‌عنوان موضع غیرقابل برگشت و خطوط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای مطرح کرد. او گفت که «تحریم‌ها باید در همان روز توافق به‌طور کامل لغو شوند»؛ «به بهانه نظارت نباید بیگانگان به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند»؛ «نظارت‌ها [بر برنامه هسته‌ای] باید تنها در محدوده نظارت‌های متعارف در همه دنیا باشد» و «توسعه علمی و فنی در ابعاد گوناگون باید ادامه یابد».

احمد علم‌الهدی می‌گوید: «هرچند که زحمات زيادی برای اين توافقنامه به عمل آمده است اما متأسفانه از خطوط قرمزی که رهبری تعيين فرمودند عبور کرده است.»

در حالی که بر سر تشکیل یک کمیسیون ویژه برای بررسی توافق هسته‌ای ایران و شش کشور قدرتمند اختلاف هست، کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران همچنان در حال بررسی آن است.

روز جمعه محمد سقايی، نماينده مجلس ایران گفت که علی لاریجانی، رئيس مجلس ضرورت ارائه لايحه درباره برجام را به دولت اعلام کرده است.

سقایی افزود: «موافقتنامه‌های معمولی بين کشورها در زمينه حمل و نقل و ترابری و همه زمينه‌های ديگر در صحن مجلس بررسی و رأی‌گيری می‌شود و سابقه نداشته است موافقتنامه‌ای بين ايران و ساير دولت‌ها بررسی نشود و به مجلس نيايد؛ در موضوع برجام نيز چون تعهداتی را دولت ايران به عهده می‌گيرد، اين يک موافقتنامه است و طبق قانون اساسی بايد برای تصويب به مجلس بيايد و مورد بررسی و رأی‌گيری  قرار گيرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.