ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها کشته و زخمی در انفجارهای مهیب تیانجین چین

دو انفجار مهیب در بندر تیانجین چین تاکنون جان دست‌کم ۴۴ نفر را گرفته و ۵۲۰ نفر را زخمی کرده است. شدت انفجارها چنان بود که تا کیلومترها دورتر لرزش آن حس شد.

دو انفجار مهیب در بندر تیانجین چین تاکنون جان دست‌کم ۴۴ نفر را گرفته و ۵۲۰ نفر را زخمی کرده است. شدت انفجارها چنان بود که تا کیلومترها دورتر لرزش آن حس شد.

مردم تیانجین از وحشت به خیابان‌ها آمده‌اند.

شاهدان عینی از قدرت انفجارها و موج شدید گرمای ناشی از آن سخن گفته‌اند. در ویدئوهای منتشرشده بر روی شبکه‌های اجتماعی انفجارهای قارچ‌گونه عظیمی بر فراز محل انبار کانتینرها در شرق بندر تیانجین چین دیده می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی چین این انفجارها در اواخر چهارشنبه شب ۱۲ اوت / ۲۱ خرداد به دلایلی نامعلوم رخ داده است. بنا بر این گزارش‌ها، انبار یک شرکت تدارکاتی که در آن مواد شیمیایی خطرناک و قابل انفجار نگهداری می‌شد، در آتش سوخت.

هنگامی که مأموران آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند دست‌کم دو انفجار شدید رخ داد.

این دو انفجار چنان شدتی داشتند که مرکز ملی زمین‌لرزه چین شدت آن را ۲، ۹ ریشتر محاسبه کرده‌اند. موج شدید انفجار به تمام خانه‌های اطراف محل تا کیلومترها دورتر آسیب رساند.

تصاویری که از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی چینی مانند «وی‌چت» و «وی‌بو» و توئیتر منتشر شده‌اند، ابعاد فاجعه را نشان می‌دهند: مردمی با سر و صورت خونین ناشی از پرتاب تکه‌های شیشه و سنگ، خودروهای سوخته در پارکینگ، انتقال صدها مجروح به بیمارستان‌ها و...

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفته است کسانی که می‌خواستند از محل گزارش تهیه کنند توسط نیروهای امنیتی چین متوقف می‌شدند.

بیش از ۱۰۰ مأمور آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. آن‌ها همچنان در محل ماندند تا آتش را خاموش کنند. به گفته مقامات چینی آتش ناشی از انفجار تحت کنترل مأموران آتش‌نشانی قرار گرفته است. در همین حال چندین نفر از مأموران آتش‌نشانی مفقود شده‌اند.

شبکه دولتی سی‌سی‌تی‌وی چین پیام شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور و رهبر حزب کمونیست چین را خواند که در آن دستور داده شده تا به وضعیت کشته‌شدگان و مجروحان رسیدگی و امنیت و اموال آن‌ها حفظ شود.

هنوز دلیل این رویداد به‌شکل رسمی اعلام نشده است. گفته می‌شود که تعداد قربانیان این رویداد افزایش خواهد یافت.

تیانجین با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت یکی از مهم‌ترین بنادر چین است که جنوب شرقی پکن قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.