ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاداش نقدی برای زنده یا مرده طالبان و سلاح‌های آنها

محمد نبی، فرمانده نیروهای مردمی در ولسوالی قلعه‌زال قندوز برای تحویل مرده یا زنده هر عضو طالبان و تسلیحات جنگی آنها پاداش و جوایز نقدی تعیین کرده است.

محمد نبی، فرمانده نیروهای مردمی، در ولسوالی قلعه‌ زال قندوز برای تسلیم کردن مرده یا زنده هر عضو طالبان، و تحویل تسلیحات جنگی آنها جوایز نقدی و پاداش تعیین کرده است.

محمد نبی با سربازانش، عکس از مختار وفایی

این خبر از طریق شبکه‌های اجتماعی، روز اول ماه اوت پخش شد و از ان زمان تا به حال تعداد چشمگیری از تجهیزات نظامی به جبهه محمد نبی و سربازان او تحویل داده شده است. این فرمانده در گفت‌وگوی اختصاصی با «رادیو زمانه» گفت که تا به حال بیش از ۳۰ هزار دلار آمریکا را به عنوان پاداش در مقابل تحویل تعداد زیادی اسلحه و حتی جنازه اعضای گروه طالبان به مردم داده است.

این خبر پیش از همه در صفحه فیسبوک مختار وفایی، روزنامه‌نگار سال افغانستان، همراه با چند عکس از محمد نبی در حال اعطای جایزه در مزار شریف منتشر شد و سپس در رسانه‌های محلی انعکاس پیدا کرد. مختار وفایی که از قلعه زال دیدن کرده است می‌نویسد: "ایستادگی و پایمردی فرمانده نبی و سربازانش در مقابل لشکر تهاجمی طالبان در ولسوالی قلعه‌ زال کندوز ستودنی است. این فرمانده با کمترین تجهیزات، امکانات و سرباز در مقابل لشکر نزدیک به هزار نفری و تا به دندان مسلح دهشت افکنان داخلی و خارجی می‌رزمد."

محمد نبی در گفت‌وگو با «رادیو زمانه» گفت این دعوت او همچنان معتبر است. او معتقد است که هر چند تعداد طالبان در ولسوالی قلعه‌ زال کندوز زیاد است اما در محاصره قرار دارند و ممکن است که این محل را ترک کنند و توانایی یا امکان پس گرداندن همه تجهیزات خود را نداشته باشند. او این جوایز را اعلام کرده تا مردم محلی در پیدا کردن و تحویل این تسلیحات به او و سربازانش کمک کنند.

جوایزی که از سوی فرمانده محمد نبی تعیین شده‌اند، عبارتند از:

باز پس‌گیری تانک از طالبان: ۵ هزار دلار
خودرو رنجر: ۳ هزار دلار
کاتیوشا: صد هزار افغانی
کلاشنیکف، خمپاره‌انداز و توپ: ۲۰ هزار افغانی
اسیر طالبان: صد هزار افغانی
طالبان زخمی: ۳۰ هزار افغانی
جنازه طالبان: ۲۰هزار افغانی

آقای نبی به «رادیو زمانه» گفت با این که از پایتخت کمک‌های زیادی دریافت می‌کنند اما نیاز‌های نظامی آنها به طور کامل تامین نشده است. با این حال آنها موفق شده‌اند که تاکنون یک خودرو رنجر را بازپس گرفته و چندین شبه‌نظامی طالبان را به قتل برسانند.

او می‌گوید موقعیت طالبان در ولایت قندوز طوری‌ست که باید از قلعه ذال بالا بروند و در این مسیر نمی‌توانند تمام تمام تجهیزات خود را با خود بالا ببرند: «اینجاست که به این فکر آمدیم این جایزه را اعلام کنیم.»  او می‌افزاید: «مردم محلی همه هم‌فکرند که طالبان فرستاده‌ها و تربیت‌کرده‌های پاکستان‌اند و آنها همه زن و مرد در این نبرد شانه به شانه هم می‌جنگند و اجازه نخواهند داد که هیچ یک طالب جان به سلامت برگردد.»

این در حالی‌ست که قبل از اعلام مرگ ملا عمر، گروهی از طالبان بخش نظررس قلعه زال را به تصرف درآورده بودند. به گفته فرمانده نبی، گروه مقاومت محلی با رهبری او هشت روز است که منطقه قلوخ‌تپه، بره‌چه، بغرکول و خشت‌تپه را از دست آنها گرفته‌اند.

بر اساس گفته‌های محمد نبی، فرمانده نیروهای مردمی، در ولسوالی قلعه‌ زال قندوز، در والسیوالی قلعه زال هنوز حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ تن از اعضای گروه طالبان باقی مانده‌اند که در دسته‌های ده، دوازده‌ نفری، شبانه به خانه‌های مردم حمله می‌کنند و مواد غذایی و افراد خانواده را به همراه خود می‌برند.

آقای نبی می‌گوید ولسوالی قلعه زال را تحت نظاره خود دارد و منظم در حال جنگ و مقابله با طالبان هستند. به تاکید طالبان در این منطقه هیچ چشمداشت پیروزی نمی‌توانند داشته باشند.

قلعه زال یکی از ولسوالی‌های ولایت کندوز در شمال خاوری افغانستان است و جمعیت آن بر اساس آمارگیری سال ۲۰۰۶ میلادی، ۵۴۷۴۹ نفر اعلام شده است.

به گفت‌وگوی مسعود کریم رجبی با محمد نبی در اینجا می‌توانید گوش دهید:


گالری عکس:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.