ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواهان آزادی فوری جیسون رضائیان شدند

به گفته این گزارشگران حقوق بشر، حبس رضائیان در سلول انفرادی و بازجویی‌های روزانه «باعث فشارهای جسمی و روانی» به این روزنامه‌نگار شده است.

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک خواهان «آزادی فوری» جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی روزنامه واشنگتن پست شدند. رضائیان بیش از یک سال است که در ایران در زندان است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این بیانیه از سوی «احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در ایران، دیوید کی، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره آزادی بیان و سئونگ فیل هونگ، رئیس گروه کاری سازمان ملل متحد درباره «بازداشت‌های خودسرانه» صادر شده است.
به گفته این گزارشگران حقوق بشر، حبس رضائیان در سلول انفرادی و بازجویی‌های روزانه «باعث فشارهای جسمی و روانی» به این روزنامه‌نگار شده است.
مارتین بارون، سردبیر اجرایی روزنامه واشنگتن پست از این بیانیه استقبال کرده و گفته که بیانیه «در زمان مناسبی» صادر شده است.
هفته پیش آخرین جلسه محاکمه رضائیان در تهران برگزار شد و احتمال دارد در هفته جاری حکم او صادر شود.
چهارمین جلسه دادگاه جیسون رضائیان دوشنبه ۱۹ مردادماه / ۱۰ اوت پشت درهای بسته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب آغاز شد و تا ظهر به پایان رسید.
جلسات اول، دوم و سوم دادگاه رضائیان در روزهای پنجم و هجدهم خرداد و ۲۲ تیر امسال به صورت غیرعلنی برگزار شد.
جیسون رضائیان و همسرش یگانه صالحی، خبرنگار پیشین روزنامه نشنال امارات متحده عربی و یک عکاس و همسر او، ۳۱ تیر۱۳۹۳ / ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۴ دستگیر شدند.
ابتدا به جز رضائیان و همسرش، دو نفر همراه آن‌ها پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شدند و سپس یگانه صالحی مهرماه سال گذشته به قید کفالت آزاد شد اما رضائیان همچنان در زندان ماند.
سه هفته پیش سازمان گزارش‌گران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که جیسون رضائیان با هدف «بهره‌برداری سیاسی در جنگ قدرت» میان جناح‌های سیاسی در ایران بازداشت و زندانی شده است.
مری رضائیان، مادر جیسون اظهار امیدواری کرده که پسرش آزاد و رفع اتهام شود. او پس از پایان جلسه چهارم محاکمه پسرش خطاب به خبرنگاران گفت: «جیسون خبرنگار و کارش خبری بوده و منابع خبری‌اش هم مثل منابع شما بوده است.»
مقامات قضایی اتهام این روزنامه‌نگار را «جاسوسی» اعلام کرده‌اند.
مری رضائیان می‌گوید که دلیلی بر جاسوسی پسرش وجود ندارد و «اگر دلیلی بر این موضوع هست قوه قضائیه شواهد و ادله خود را بیان کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.