ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افسران عراقی به خاطر فرار از رمادی دادگاهی می‌شوند

در راستای اصلاحات اعلام شده در عراق، شماری از فرماندهان ارتشی به دلیل قصور در انجام وظیفه و ترک زودهنگام پست‌های خود در زمان حمله داعش به رمادی محاکمه می‌شوند.

در راستای اصلاحات اعلام شده در عراق، شماری از فرماندهان ارتشی به دلیل قصور در انجام وظیفه و ترک زودهنگام پست‌های خود در زمان حمله داعش به رمادی محاکمه می‌شوند.

سه ماه پس از فتح رمادی توسط شبه‌نظامیان «دولت اسلامی»، شماری از فرماندهان ارتش عراق در برابر دادگاه نظامی قرار می‌گیرند. طبق اعلام تلویزیون عراق، این نظامیان باید پاسخ دهند که چرا هنگام حمله داعش به رمادی، به جای دفاع از شهر، پا به فرار گذاشته‌اند.

عقب‌نشینی سریع ارتش عراق از رمادی در زمان حمله داعش، تصویر ناخوشایندی از نظامیان عراقی ترسیم کرد و موجب سرزنش نظامیان عراقی از سوی آمریکا شد.

این عقب‌نشینی، دستمایه تبلیغات وسیع داعش در اینترنت نیز شد. شاهدان سقوط رمادی گفته‌اند که با نزدیک شدن داعش به رمادی، افسران دولتی سلاح‌ها و خودروهای خود را در محل رها کردند. سربازان عادی که در پادگان‌ها مانده بودند، قربانی حمله شدند.

رمادی در میانه ماه مه به تصرف داعش درآمد. تشکیل دادگاه علیه این فرماندهان، بخشی از اصلاحات اعلام شده توسط حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق است که هدف‌شان مقابله با فساد و سوءمدیریت عنوان می‌شود.

رمادی مرکز استان انبار عراق است و در ۱۷ ماه مه به دست داعش افتاد. گرفتن این شهر ضربه‌ای مهلک و شکستی خجلت‌آور برای ارتش عراق بود که از سوی ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا نیز پشتیبانی هوایی می‌شد. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در انتقاد از این شکست، به نبود عزم مقابله نزد سربازان عراقی اشاره کرد. ورود داعش به رمادی، موجب آوارگی دستکم ۲۵ هزار نفر از مردم شد.

رمادی در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد قرار دارد و اهمیتش در موقعیت مواصلاتی آن است. دو شاهراه از این شهر می‌گذرد که عراق را به اردن و سوریه متصل می‌کند.

نیروهای مسلح عراقی از آن زمان تا کنون، چند مرتبه کوشیده‌اند داعش را از رمادی بیرون برانند. عملیات وسیع دولت عراق که از ۱۳ ژوئیه که با کمک شبه‌نظامیان شیعی تحت حمایت ایران انجام شده، بی نتیجه مانده است. ضد حمله‌های انجام شده، به بازپس گیری مناطقی از رمادی منجر شده‌اند اما رمادی به طور کامل به دست ارتش عراق نیفتاده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.