ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ نفر در استان هرمزگان اعدام شدند

۱۰ زندانی در شهرهای بندرعباس و میناب واقع در استان هرمزگان به اتهام «مواد مخدر» اعدام شدند.

۱۰ زندانی در شهرهای بندرعباس و میناب واقع در استان هرمزگان به اتهام «مواد مخدر» اعدام شدند.

عکس از آرشیو

دادگستری استان هرمزگان اعلام کرده که این زندانیان روز دوشنبه ۲۶ مرداد به دار آویخته شده‌اند.

به گفته دادگستری هرمزگان از این۱۰ زندانی در مجموع بیش از ۳۹۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که از این مقدار بیش از۷۰ کیلوگرم آن از نوع هروئین، ۲۰۰ کیلوگرم تریاک، ۱۰۵ کیلوگرم کراک، چهار کیلوگرم حشیش و ۱۹ کیلوگرم مرفین بوده است.

حکم اعدام شش تن از این زندانیان در شعبه دوم دادگاه انقلاب بندرعباس و حکم چهار تن دیگر در دادگاه انقلاب میناب صادر شده بود.

«سیامک فدایی، ظاهر عمردین، وزیراحمد عمردین، امیرحسین عبدالخالق، منصور مهدی‌زاده و غلام فایضی» شش نفری هستند که در زندان بندرعباس اعدام شده‌اند.

«سعادت شه کرم زهی (ریگی)، عیسی عمرزهی، شهنوازی و جدگال» نیز زندانیانی هستند که در زندان میناب اعدام شده‌اند.

بر پایه قوانین ایران خرید و فروش مواد مخدر بیش از حد معینی، مجازات مرگ را به دنبال دارد. پیش‌تر مقامات ستاد کل مبارزه با مواد مخدر و شماری از مقام‌های قضایی از احتمال تغییر مجازات مرگ برای مواد مخدر خبر داده بودند اما این ایده در بین مقامات حکومتی مخالفانی دارد.

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران سال گذشته گفته بود تلاش‌هایی در جریان است تا مجازات اعدام در مورد مواد مخدر در این کشور تغییر کند و شمار اعدام‌ها کمتر شود.

شمار اعدام‌ها در ایران در چند ماه گذشته افزایش یافته است. سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که اول مرداد منتشر کرد تعداد افراد اعدام شده در شش ماه نخست سال ۲۰۱۵ در ایران را ۶۹۴ تن اعلام کرد.

این سازمان هشدار داد در صورتی که روند اعدام در ایران متوقف نشود، تا پایان سال جاری میلادی، بیش از هزار تن در ایران اعدام خواهند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.