ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو زندانی در زنجان در برابر دیدگان مردم اعدام شدند

دو متهم به «تجاوز به عنف» صبح امروز، سه‌شنبه ۲۷ مردادماه / ۱۸ اوت در ملاء عام، در شهر زنجان اعدام شدند.

دو متهم به «تجاوز به عنف» صبح امروز، سه‌شنبه ۲۷ مردادماه / ۱۸ اوت در ملاء عام، در شهر زنجان اعدام شدند.

عکس تزئینی است.

به‌گزارش هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعدام‌شدگان به آدم‌ربایی و «تجاوز به عنف» و همچنین ارتکاب قتل عمد متهم شده بودند.

عنف در لغت به معنی خشونت و زور است. منظور از اصطلاح تجاوز به عنف، انجام نزدیکی جنسی بدون رضایت و با استفاده از زور و خشونت است.

حجت‌الاسلام حسن مظفری، دادستان عمومی و انقلاب زنجان در توضیح اعدام این افراد گفت به دنبال مفقود شدن پسربچه‌ای ۹ ساله در روستای مهرآباد از توابع زنجان در آذرماه سال ۹۳ جسد او از ساختمان متروکه و مخروبه‌ متعلق به پدر یکی از محکومان کشف می‌شود. او افزود: «از متهمان احتمالی تحقیقات لازم به عمل آمد که نهایتاً دو محکوم علیه پرونده به ارتکاب جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و نهایتاً ارتکاب قتل عمد از سوی یکی از مجرمان اعتراف کردند.»

به گفته حسن مظفری قضات دادگاه کیفری یک استان زنجان و نیز قضات شعبه یازدهم دیوان عالی کشور «حکم شرعی و قانونی مبنی بر اعدام با چوبه دار محکومان» را صادر کردند.

شمار اعدام‌ها در ایران در چند ماه گذشته به‌طور چشم‌گیری افزایش داشته است. سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که یکم مرداد منتشر کرد تعداد افراد اعدام شده در شش ماه نخست سال ۲۰۱۵ در ایران را ۶۹۴ تن اعلام کرده است.

درهمین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.