ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات: پرونده پارازیت‌ها به شورای عالی امنیت ملی ارسال شد

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران گفته که گزارش بررسی وضعیت پارازیت‌ها در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران گفته که گزارش بررسی وضعیت پارازیت‌ها در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.

محمود واعظی در گفت‌وگو با روزنامه «خراسان» که امروز چهارشنبه ۲۸ مرداد چاپ شده، افزوده بر اساس نتایج آخرین گزارش‌ها، شدت پارازیت‌ها نسبت به گذشته «بسیار کاهش پیدا کرده و به طور کلی وضعیت در مقایسه با گذشته بهبود زیادی پیدا کرده است.»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران مهرماه سال گذشته به وزیران سه وزارتخانه «ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات»، «بهداشت و درمان» و «دفاع» و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی دستور داده بود تا در مورد ارسال پارازیت‌ها در این کشور گزارشی به وی ارائه دهند.

ارسال امواج مزاحم یا پارازیت در ایران موضوع مورد مناقشه سال‌های اخیر است و عده‌ای این امواج را برای سلامتی شهروندان مضر می‌دانند.

به‌گفته وزیر ارتباطات، وضعیت پارازیت‌ها در حال حاضر به صورت مستمر و منظم با هماهنگی سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است.

او می‌گوید که «جای نگرانی نیست» و گزارش‌هایی که تهیه کرده‌اند نشان می‌دهد که وضعیت ارسال پارازیت‌ها در حال حاضر «بحرانی نیست و حتی وضع نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.»

سازمان محیط زیست ایران می‌گوید که به‌دلیل سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها، پیشنهاد این سازمان بر حذف کامل پارازیت‌هاست.

مسأله خطرات پارازیت‌ها و سرطان‌زا بودن آن‌ها از مدت‌ها پیش و در دولت پیشین بار‌ها مطرح شده بود و هر بار مقام‌های دولتی این موضوع را انکار می‌کردند.

جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از پخش برنامه‌های ماهواره‌ای شبکه‌های رادیو ـ تلویزیونی و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، به‌شکل گسترده‌ای روی این برنامه‌ها پارازیت می‌فرستد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تهران و دیگر شهرهای بزرگ را به یک مایکرو ویو بزرگ تبدیل کرده اند و با کمال پر رویی میگویند جای نگرانی نیست . اگر جای نگرانی نیست به سازمانها و نهادهای مستقل بین المللی اجازه دهید در این مورد تحقیق کنند و نتایج آن را بدون سانسور دولتی در اختیار همگان قرار دهند .