ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان استعفا داد

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر این کشور شامگاه روز پنج‌شنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد، استعفای خود را به پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس‌جمهور تقدیم کرد تا راه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ۲۰ سپتامبر باز شود.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر این کشور شامگاه روز پنج‌شنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد، استعفای خود را به پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس‌جمهور تقدیم کرد تا راه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ۲۰ سپتامبر باز شود.

الکسیس سیپراس در ماه ژانویه به قدرت رسید و از زمانی که با وام‌دهندگان به یونان به توافق رسید، با جناح چپ سیریزا رو در رو شد.

به‌گزارش رویترز، سیپراس که اکثریت پارلمانی را از دست داده است شامگاه پنج‌شنبه در تلویزیون استعفای خود را اعلام کرد.

به‌گفته یک منبع دولتی، در دیدار الکسیس سیپراس با رهبران اصلی حزب سیریزا و وزیران دولت‌اش بحث بر سر این مسأله بود و «هدف برگزاری انتخابات در ۲۰ سپتامبر است».

الکسیس سیپراس در ماه ژانویه به قدرت رسید و از زمانی که با وام‌دهندگان اروپایی و صندوق بین‌المللی پول بر سر بسته سوم کمک مالی به یونان به توافق رسید، با جناح چپ سیریزا رو در رو شد.

چشم‌انداز برگزاری انتخابات زودهنگام از چند هفته پیش مطرح شد. اما سیپراس پس از رد حمایت یک سوم اعضای حزب‌اش از برنامه‌های دولت جدید، و محروم شدن از اکثریت در پارلمان، در این تصمیم شتاب کرد.

بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یونان ۳,۲ میلیارد یورو از بدهی‌های خود را پرداخت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.