ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران پناهجو از سد مرزی مقدونیه گذشتند

این پناهجویان توانستند با قطار و اتوبوس به سمت مرز مقدونیه و صربستان حرکت کنند. آن‌ها قصد دارند با ورود به مجارستان خود را به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برسانند.

هزاران پناهجو و مهاجر که در پشت مرز مقدونیه اجازه ورود به این کشور را نیافته بودند، شامگاه شنبه ۲۲ اوت/ ۳۱ مرداد به سد پلیس مرزی این کشور هجوم آورده و وارد مقدونیه شدند.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنگامی که پلیس مرزی مقدونیه سعی داشت به تعداد اندکی از پناهجویان اجازه ورود به خاک این کشور را بدهد، هزاران پناهجوی دیگر به سمت حفاظ پلیس هجوم آوردند و توانستند وارد خاک این کشور شوند.

پلیس مقدونیه به سمت این پناهجویان نارنجک بی‌حس کننده پرتاب کرد که موجب زخمی شدن ده‌ها تن، از جمله زن و کودک شد.

دست کم ۲۵ تن از زخمی شدگان توسط دیگر پناهجویان به ایستگاه راه آهنی در شهر گفیلا برده شدند. بسیاری از کودکان خانواده‌های خود را گم کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این پناهجویان توانستند با قطار و اتوبوس به سمت مرز مقدونیه و صربستان حرکت کنند. آن‌ها قصد دارند با ورود به مجارستان خود را به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برسانند.

دولت مقدونیه، پنجشنبه ۲۰ اوت، برای «مقابله با بحران ورود مهاجران» به این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

این مهاجران عموماً از مرز آبی ترکیه خود را به یونان می‌رسانند. گفته می‌شود دلیل تلاش این پناهجویان که غالباً سوری، عراقی، افغانستانی و ایرانی هستند برای ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا، «طولانی شدن روند رسیدگی پرونده‌های پناهجویان در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا»، «عدم پذیرش پرونده‌های پناهجویان توسط کشورهای اروپایی برای سکنای دائم» و «شرایط سخت ترکیه» است.

نزدیک به یک میلیون پناهجوی سوری طی یک سال گذشته وارد ترکیه شده‌اند.

موج غیرمنتظره‌ای از پناهجویان در سال جاری میلادی از طریق مرز آبی ترکیه با یونان وارد اروپا شده‌اند. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون شمار مهاجرانی که به یونان وارد شدند بیش از ۱۶۰ هزار تن تخمین زده شده است. از این تعداد نزدیک به ۴۵ هزار تن برای ورود به اتحادیه اروپا از مقدونیه رد شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میلاد

    سوری و عراقی و افغان قابل پذیرشه چون جنگ و ناامنی و تروریسم بیداد میکنه. اما وقتی می بینم هموطنای ایرانیم این همه خفت و خطر و بدبختی و هزینه رو به جون میخرن که برن یه کشوری که نه زبونشو بلدن نه مردمش ازشون خوششون نمیاد، واقعا میمونم چی بگم...