ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه آلمان برای نخستین بار به ایران می‌رود

فرانک - والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان و عضو حزب سوسیال‌دمکرات این کشور قصد دارد در ماه اکتبر به ایران سفر کند.

فرانک - والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان و عضو حزب سوسیال‌دمکرات این کشور قصد دارد در ماه اکتبر به ایران سفر کند.

محمدجواد ظریف و فرانک - والتر اشتاین‌مایر وزیران امور خارجه ایران و آلمان

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اشتاین‌مایر روز دوشنبه ۲۴ اوت - ۲ شهریور در برلین گفت که پس از توافق هسته‌ای با ایران مایل است خود از نزدیک شرایط این کشور را ببیند.

آخرین باری که یک وزیر خارجه آلمان به ایران سفر کرده بود ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۹ / ۱۹ فوریه ۲۰۱۱  بود که گیدو وستروله، وزیر خارجه وقت برای مذاکره با مقام‌های ایرانی به‌منظور آزادسازی ینس کوخ و مارکوس هلویک، دو روزنامه‌نگار آلمانی در ایران، برای یک روز به تهران رفت و فردای آن روز با آزادی دو روزنامه‌نگار به‌همراه آن‌ها به آلمان بازگشت.

ینس کوخ و مارکوس هلویک ۱۸ مهرماه ۱۳۸۹ / ۱۰ اکتبر ۲۰۱۰ هنگام مصاحبه با سجاد قادرزاده، پسر سکینه آشتیانی در دفتر وکیل او، هوتن کیان در تبریز دستگیر و به زندان سپاه پاسداران در این شهر منتقل شدند.

سکینه آشتیانی به اتهام «زنا» و «قتل همسر» به سنگسار محکوم شده بود و در آن زمان این حکم با اعتراض محافل مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی روبه‌رو شده بود.

پیش از گیدو وستروله، وزیر خارجه قبلی آلمان، یوشکا فیشر در اکتبر سال ۲۰۰۳ / مهرماه ۱۳۸۲ به تهران سفر کرده بود.

تاریخ دقیق سفر فرانک ـ والتر اشتاین‌مایر به ایران هنوز روشن نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    حراج و ارزانفروشی نفت ایران در بحبوحۀ سقوط بهای نفت در حالی که قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار در بشکه سقوط کرده و دورنمای کاهش مجدد آن بسیار محتمل به نظر می رسد، وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران گفته است که طی سه هفتۀ گذشته هر بشکه نفت این کشور را شش دلار کمتر از بهای جهانی آن به فروش رسانده است.!!