ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه و آمریکا به مواضع داعش حملات گسترده‌ای خواهند کرد

داود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که به‌زودی ارتش این کشور و آمریکا حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع داعش در شمال سوریه راه‌اندازی خواهند کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه ۲۴ اوت / ۲ شهریور اعلام کرد که به‌زودی ارتش این کشور و آمریکا حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شمال سوریه راه‌اندازی خواهند کرد.

داود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه:احتمال دارد عربستان، قطر، اردن، فرانسه و بریتانیا نیز در این عملیات شرکت کنند.

به‌گزارش رویترز، آنکارا و واشنگتن روز یکشنبه مذاکرات خود برای عملیات علیه داعش را به پایان رساندند. گفت‌وگوها درباره مسائل فنی این عملیات بود.

چاووش‌اوغلو به رویترز گفت احتمال دارد که عربستان سعودی، قطر، اردن و همچنین فرانسه و بریتانیا نیز در این عملیات شرکت کنند.

به‌گفته منابع نزدیک به طرح این عملیات، هدف از این حملات شکار جهادگران داعش در فضایی به امتداد ۸۰ کیلومتر در نوار مرزی سوریه و ترکیه، و ارائه پشتیبانی هوایی به «شورشیان میانه‌رو» سوریه خواهد بود.

جلوگیری از تقویت نیروی انسانی و تسلیحاتی داعش از طریق مرز ترکیه، که از آغاز جنگ صورت گرفته، می‌تواند موازنه قدرت را تغییر دهید.

پس از ماه‌ها بی‌اعتنایی، دولت ترکیه سرانجام ماه گذشته پایگاه‌های هوایی خود را به روی نیروهای ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا برای نبرد با داعش، گشود. ترکیه این اقدام را در چارچوب «جنگ همزمان با تروریسم» که از نظر دولت این کشور شامل مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نیز می‌شود، انجام می‌دهد.

مولود چاووش‌اوغلو می‌گوید عملیات علیه پ‌ک‌ک زمانی متوقف خواهد شد که آن‌ها سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دیدند حملات بی وقفه به پ ک ک اعتراضات منطقه ای و جهانی را در پی داشت و آبروی اردوغان فاسد را بیشتر از قبل برده ، با توطئه شیطان بزرگ تصمیم گرفتند اندکی هم به گروهک دست پرورده خود ضربه شستی نشان دهند ، ولی هدفی جز سرکوب کردها ندارند .