ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش هشت هزار نفری دانش‌آموزان افغان در استان فارس

محمد گودرزی، مسئول امور اتباع خارجی آموزش و پرورش استان فارس می‌گوید شمار دانش‌آموزان افغان که در سال تحصیلی پیش‌ رو در این استان مشغول به تحصیل می‌شوند، هشت هزار نفر افزایش یافته است.

محمد گودرزی، مسئول امور اتباع خارجی آموزش و پرورش استان فارس می‌گوید شمار دانش‌آموزان افغان که در سال تحصیلی پیش‌ رو در این استان مشغول به تحصیل می‌شوند، هشت هزار نفر افزایش یافته است.

گودرزی امروز چهارشنبه چهارم شهریور به خبرگزاری تسنیم گفته که شمار دانش‌آموزان افغان پیش از این ۲۲ هزار نفر بوده اما بعد از فرمان رهبر جمهوری اسلامی در مورد فراهم‌کردن شرایط تحصیل همه دانش‌آموزان افغان این رقم اکنون به ۳۰ هزار نفر رسیده است.

اردیبهشت سال جاری آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته بود که کودکان افغان نباید از تحصیل باز بمانند حتی آن‌هایی که مجوزهای قانونی اقامت در ایران را ندارند.

به‌گفته مسئول امور اتباع خارجی آموزش و پرورش استان فارس از ۱۲ تا ۱۶ مرداد به «اتباع غیرمجاز» اطلاع‌رسانی شد که برای دریافت مجوز ثبت‌نام به دفا‌تر کفالت مراجعه کنند.

این دفا‌تر در شهرهای شیراز، کوار، جهرم و لارستان استان فارس کار ثبت‌نام را انجام می‌دادند.

عبدالله رفیعی‌پور، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان فارس خبر داده که با پایان یافتن این مهلت، هشت هزار و ۳۱۹ نفر از کودکان و نوجوانان افغان برای دریافت مجوز ثبت‌نام به این دفا‌تر مراجعه کرده‌اند.

دانش‌آموزان افغانستانی برای تحصیل در ایران باید هزینه‌ نیز پرداخت کنند که به گفته گودرزی این مبلغ در مقطع ابتدایی ۱۵۰ هزار تومان، در مقطع متوسطه اول ۱۸۰ هزار تومان، در مقطع متوسطه دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای تحصیل در هنرستان نیز ۲۵۰ هزار تومان است.

تحصیل در مدارس بر پایه قوانین ایران رایگان است اما این قانون به دلیل بودجه پایین آموزش و پرورش عملاً اجرا نمی‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان خارجی در ایران، مهاجران افغان هستند.

برابر برآوردهای مقامات ایرانی، ۱/۵ میلیون پناهجوی افغان که غیرمجاز خوانده می‌شوند در ایران زندگی می‌کنند. این دست از پناهجویان، از هیچ‌گونه خدمات دولتی برخوردار نیستند و مشکلات متعددی در زمینه کار، تحصیل و خدمات درمانی دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.