ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معصومه ابتکار: یک محیط‌بان محکوم به اعدام بخشیده شد

معصومه ابتکار در اکانت توئیتر خود از بخشیده شدن یکی از محیط‌بانان محکوم به اعدام خبر داد.

معصومه ابتکار در اکانت توئیتر خود از بخشیده شدن یکی از محیط‌بانان محکوم به اعدام خبر داد.

صبح روز، جمعه ۶ شهریور / ۲۸ اوت٬ معصومه ابتکار٬ رئیس سازمان محیط زیست ایران در اکانت توئیتر خود نوشت: «الآن خبر رسیده که پس از دو سال پیگیری، دیشب یکی دیگر از اولیای دم رضایت دادند.»

ابتکار پیش از این و در روز محیط‌بان گفته بود سال ۹۲ که مسئولیت سازمان محیط زیست را برعهده گرفته هشت محیط‌بان حکم اعدام داشتند اما در حال حاضر مسائل حقوقی بعضی از این محیط‌بانان حل شده و دو نفر از آن‌ها به‌زودی مشکلاتشان حل خواهد شد.

روز ۱۲ مرداد / ۳ اوت ابتکار خبر داد که شش محیط‌بان از مجموع هشت محیط‌بان در معرض اعدام آزاد شده‌اند.

تشکل‌های زیست‌محیطی صدور حکم اعدام را باعث دلسردی محیط‌بانان ایرانی می‌دانند که در شرایط دشوار مجبور به کار هستند و هر از چندی نیز توسط شکارچیان مورد حمله قرار می‌گیرند.

درگیری میان محیط‌بانان و شکارچیان در ایران‌، در دهه گذشته ۲۰ کشته به جا گذاشته است. بر اساس قانون، محیط‌بان ابتدا باید اعلام «ایست» کند، سپس تیر هوایی شلیک کند و در صورت بی‌اثر بودن این اقدامات، حق تیراندازی به سمت کمر به پایین متخلف را دارد.

بر همین اساس محیط‌بانان تنها زمانی می‌توانند از اسلحه خود به‌طور مستقیم استفاده کنند که مورد هجوم و در خطر مرگ قرار گرفته باشند و از تیراندازی مستقیم به سمت طرف مقابل منع شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.