ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در سه منطقه سوریه پایان یافت

این آتش‌بس که به دنبال برگزاری مذاکراتی میان گروه شبه‌نظامی احرار الشام و هیأتی از ایران به‌دست آمده بود، پس از آغاز مجدد گلوله‌باران‌ها نقض شد.

ناظران جنگ داخلی سوریه شنبه ۱۹ اوت / هفت شهریور، از نقض آتش‌بس در یکی از شهرهای مرزی این کشور با لبنان و دو روستا، پس از آغاز مجدد گلوله‌باران‌ها خبر دادند.

شهر «زبدانی» در نزدیکی مرز لبنان و پایتخت سوریه، دمشق است. دو روستای «فوعه» و «کفریا» نیز در نزدیکی مرز با ترکیه و از مناطق شیعه‌نشین و استراتژیک برای دولت سوریه به شمار می‌آید.

پنج‌شنبه ۱۷اوت آتش‌بسی در شهر زبدانی و روستاهای کفریا و فوعه میان نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله از یک سو و پیکارجویان مخالف دولت اسد از سوی دیگر اعلام شده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این آتش‌بس به دنبال برگزاری مذاکراتی میان گروه شبه‌نظامی احرار الشام و هیأتی از ایران به‌دست آمده است.

رامی عبدالرحمن، رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، گفت: «پس از این‌که آتش‌بس در ساعات پایانی شب گذشته تمدید شد، صبح امروز این مسأله نقض شد.»

زبدانی به‌عنوان کانون حملات حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه علیه گروه‌های مخالف شناخته می‌شود.

دو روستای فوعه و کفریا نیز که در استان ادلب و نزدیک مرز ترکیه واقع شده‌اند از مناطق حامی دولت اسد به شمار می‌روند. این دو منطقه شهرک‌نشین مدت‌ها است توسط پیکارجویان مخالف اسد از شبه‌نظامیان احرار الشام محاصره شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.