ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان ۳۶ هنرمند و نویسنده جهان برای آزادی مصطفی عزیزی

۳۶ هنرمند و فعال فرهنگی از سراسر جهان در بیانیه‌ای خواهان آزادی مصطفی عزیزی، نویسنده و از تهیه‌کنندگان پیشین تلویزیون ایران شدند.

۳۶ هنرمند و فعال فرهنگی از سراسر جهان در بیانیه‌ای خواهان آزادی مصطفی عزیزی، نویسنده و از تهیه‌کنندگان پیشین تلویزیون ایران شدند.

مصطفی عزیزی از ۱۲ بهمن سال گذشته در زندان اوین به‌سر می‌برد

مصطفی عزیزی از ۱۲ بهمن سال گذشته در زندان اوین به‌سر می‌برد و به هشت سال زندان محکوم شده است.

این ۳۶ هنرمند و فعال فرهنگی گفته‌اند که مصطفی عزیزی صرفاً از حقوق انسانی خود مبنی بر آزادی بیان استفاده کرده و انتقادهایی که از حکومت ایران در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده است، «نباید و نمی‌تواند بهانه‌ای برای زندانی کردن او باشد.»

در این بیانیه آمده که مصطفی عزیزی در ۵۳ سالگی دچار بیماری‌هایی همچون دیابت، آسم و اگزما است که «تحمل زندان را برای او به مراتب دشوار‌تر ساخته به‌طوری که از زمان بازداشت تاکنون دست‌کم یک بار به بیمارستان منتقل شده است.»

نویسندگان، هنرمندان و فعالان فرهنگی امضاکننده این بیانیه از حکومت ایران خواسته‌اند که مصطفی عزیزی «بدون هیچ قید و شرطی هر چه سریع‌تر آزاد کنند و به سرکوب منتقدان و دگراندیشان پایان داده شود.»

جولی مارو نویسنده فرانسوی، مازیار بهاری روزنامه‌نگار ایرانی، تری گلیوین نویسنده کانادایی، دل مهس سینماگر کانادایی، آرون ویلیس‌ کارگردان بریتانیایی، سپیده جدیری شاعر ایرانی و داگ گرین تاریخدان آمریکایی از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

اتهامات مصطفی عزیزی که بر پایه آن‌ها محکوم شده، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» اعلام شده است.

مصطفی عزیزی یک ماه از دوران بازداشت خود را در انفرادی بند دو الف، زیر نظر سپاه گذرانده است.

مصطفی عزیزی از سال ۱۳۶۵، نویسنده و سردبیر برنامه‌های علمی و آموزشی رادیو ایران بود. سال ۱۳۶۹ به تلویزیون رفت و مدیر واحد انیمیشن کامپیوتری شد. مدیریت گروه مهندسی نرم‌افزار صدا و سیما هم در آن زمان بر عهده او بود. همکاری او با تلویزیون به‌عنوان تهیه‌کننده نیز از همین زمان آغاز شد.

عزیزی مقیم کشور کاناداست. او یک ماه پس از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده‌اش، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

او در دهه‌ ۷۰ و ۸۰ خورشیدی، مسابقه‌ «تلاش» و مجموعه‌ تلویزیونی «مسافر» و «راه بی‌پایان» را برای تلویزیون دولتی ایران تهیه کرد که از برنامه‌های پربیننده‌ آن زمان بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.