ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه خبرنگار الجزیره در مصر به سه سال زندان محکوم شدند

دادگاه مصر سه خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی را به سه سال زندان محکوم کرد. این آخرین جلسه از محاکمه‌ طولانی مدت این سه نفر بود.

دادگاه مصر شنبه ۲۹اوت / هفت شهریور سه خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی را به سه سال زندان محکوم کرد. این آخرین جلسه از محاکمه‌ طولانی مدت این سه نفر بود که انتقاد فراوان طرفداران آزادی مطبوعات و حقوق بشر را به همراه داشت.

خبرنگاران محکوم‌شده محمد فهمی با ملیت کانادایی، پیتر گرست روزنامه‌نگاراسترالیایی و باهر محمد تهیه‌کننده مصری هستند.

پرونده خبرنگاران شبکه الجزیره، در ماه‌های اخیر به یکی از مسائل مورد مناقشه میان قطر و مصر تبدیل شده است. شبکه خبری الجزیره وابسته به دولت قطر است.

جرم این خبرنگاران نشر اکاذیب و اطلاعات علیه منافع ملی مصر و فعالیت بدون مجوز عنوان شده است. هر سه نفر اتهامات وارد شده را تکذیب کردند.

پیش از دادگاه تجدیدنظر، آن‌ها به اتهام نشر اکاذیب و «کمک به یک سازمان تروریستی» (اشاره به اخوان المسلمین) به هفت تا ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند.

خبرنگاران الجزیره دسامبر ۲۰۱۳ و در پی حمله نیروهای امنیتی مصر به هتل‌های محل اقامت خبرنگاران الجزیره دستگیر شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.